ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ: Με ειδικά γάλατα παλεύουν την πτώση των πωλήσεων

Με γάλατα ειδικής διατροφής –και σε λιγότερο βαθμό με μεγαλύτερες αλλά πιο οικονομικές συσκευασίες- προσπαθούν οι βασικοί παίκτες της αγοράς να καλύψουν τις μειωμένες τους πωλήσεις στα φαρμακεία. Η επιλογή καθόλου τυχαία… καθώς από την μία δεν πρέπει να μας διαφεύγει η ευαισθησία που υπάρχει για το συγκεκριμένο προϊόν και από την άλλη, ειδικά γάλατα- και ειδικότερα αυτά που είναι για την αλλεργία στο αγελαδινό γάλα- δίνονται μόνο με συνταγή.

Βεβαίως, για αυτό το θέμα πρέπει να πούμε ότι ιδιώτες παιδίατροι έχουν κάνει αίτημα στον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ να μπορούν να τα συνταγογραφούν και αυτοί αλλά τους παρέπεμψε στον...αντιπρόεδρο. Μέχρι στιγμής, η σχετική συνταγογράφηση γίνεται από αλλεργιολόγο διευθυντή δημόσιου νοσοκομείου.
Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, από το 100% που ήταν οι πωλήσεις τους στα φαρμακεία το 2011, το 2016 το ποσοστό έφθασε στο 58%. Ωστόσο, μέσα στον τελευταίο χρόνο, από πέρυσι τον Ιούνιο μέχρι και τώρα, λανσαρίστηκαν 10 νέοι κωδικοί, ειδικά γάλατα, για βρέφη που αντιμετωπίζουν προβλήματα, είτε γιατί είναι πρόωρα, είτε γιατί είναι λιποβαρή, είτε γιατί έχουν δυσκοιλιότητες κ.λπ. Το παράδοξο βεβαίως, σε συνομιλία που είχαμε με παιδιάτρους, είναι ότι τα προβλήματα στα νεογέννητα δεν έχουν αυξηθεί !
Το σίγουρο είναι ότι πια, τα βρεφικά γάλατα δεν αποφέρουν τις πωλήσεις του παρελθόντος. Φαρμακοποιός, μας τόνισε ότι πριν την απελευθέρωση της διάθεσής τους αντιπροσώπευαν το 12% επί του συνολικού τζίρου του καταστήματος, ενώ σήμερα το ποσοστό κυμαίνεται στο 3,5%, αν και όπως ανέφερε το τελευταίο διάστημα η κατηγορία κινείται –από πλευράς πωλήσεων- ανοδικά. Μολονότι οι εταιρείες που διακινούν βρεφικά γάλατα είναι πολλές, τρεις ελέγχουν την αγορά και συγκεκριμένα η Friesland-Campina, η Numil και η Frezyderm.
Η συνολική αγορά (γάλατα σε σκόνη) σε όλες τις κατηγορίες, δηλαδή 1ης, 2ης , 3ης ήταν περίπου 71 εκατ. ευρώ το 2016 και κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο ύψους -4% σε σχέση με το 2015.
Το μερίδιο που είχαν τα ειδικά γάλατα το 2016 μειώθηκε σε 22% από 23% το 2015 ενώ ο τζίρος τους περιορίστηκε κατά -12% ( δηλαδή -1.300.000 ευρώ ) σε σχέση με το 2015.
Η συνολική αγορά το 2016, αν συμπεριλάβουμε και τις υπόλοιπες κατηγορίες (κρέμες παιδικές κτλ) εκτιμάται ότι διαμορφώνεται στα 100 εκατ. ευρώ περίπου.


Πηγή: iatronet