Τρίτη, 4 Απριλίου 2017

Καλλυντικά: εντείνεται η πολιτική των απευθείας πωλήσεων στα φαρμακεία

Print Friendly and PDFPrintPrint Friendly and PDFPDF
Η κρίση κρατά σταθερά τις πωλήσεις, καθώς οι καταναλωτές έχουν παρακάμψει τους δερματολόγους.

Με αιχμή του δόρατος τις χαμηλότερες εκπτώσεις αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων με καλλυντικά που επιλέγουν να παρακάμψουν τις χονδρεμπορικές εταιρείες δίνοντας απευθείας το εμπόρευμά τους στα φαρμακεία. Η έκπτωση σε ένα φαρμακείο (επί του τιμολογίου αγοράς) κυμαίνεται στο 7 %, ενώ στις εταιρείες χονδρικού εμπορίου (ανάλογα και με το δίκτυο των καταστημάτων που καλύπτει) μπορεί να ξεπεράσει και το 12%.


Όσον αφορά τα περιθώρια κέρδους, η χονδρεμπορική εταιρεία παίζει στο 5%, ενώ σε μονοψήφιο ποσοστό καταλήγει και αυτό των φαρμακείων. Τα οποία αν και έχουν μεικτό περιθώριο κέρδους (στα καλλυντικά) στο 30%, τελικώς αν αφαιρεθούν οι φόροι και οι αναγκαίες εκπτώσεις που κάνουν λόγω των "κτυπημάτων" που δέχονται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα τότε το περιθώριο πέφτει και κάτω από 10%.

Σε συνομιλία με παράγοντα από το χονδρικό εμπόριο, μας επεσήμανε ότι αυτή την τακτική των απευθείας πωλήσεων αν και την ξεκίνησαν οι ελληνικές εταιρείες, πλέον την επιλέγουν και κάποιες πολυεθνικές, ενώ οι μεγάλοι παίκτες της κατηγορίας κάνουν χρήση και των δύο μεθόδων. Δηλαδή πωλούν σε χονδρικές εταιρείες, λόγω του δικτύου των σημείων πώλησης που διαχειρίζονται και επειδή έχουν μεγαλύτερη οικονομική δυνατότητα να στοκάρουν προϊόν, ενώ κάποιους άλλους κωδικούς τους προωθούν με δικό τους προσωπικό απευθείας στα φαρμακεία.

Μολονότι θα περίμενε κανείς η κατηγορία των καλλυντικών να κινείται πτωτικά λόγω της κρίσης και τους μειωμένου οικογενειακού προϋπολογισμού ισχύει το παράλογο να μένουν στο ύψος τους, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 7% του τζίρου των φαρμακείων. Πληροφορίες λένε ότι το πρώτο φετινό τρίμηνο συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό, η γαλλική πολυεθνική που ηγείται στην κατηγορία πέτυχε αύξηση πωλήσεων πάνω από 17%.

Ανά περίπτωση εταιρείας είτε είναι αυξημένες οι πωλήσεις είτε σταθερές. Και αυτό το παράλογο μας το εξήγησαν στελέχη της αγοράς, τονίζοντας ότι πλέον οι καταναλωτές παίρνουν επ’ ώμου την επιλογή του προϊόντος, παρακάμπτοντας τους δερματολόγους. Και εξηγούν για περιπτώσεις όπως οι μύκητες ή τοπικές δερματίτιδες, αντί οι καταναλωτές να επισκεφτούν κάποιο δερματολόγο, αγοράζουν με δική τους ευθύνη κάποιο προϊόν για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα υγείας που έχουν εμφανίσει.


Πηγή : iatronet