Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

70 εκατ. ευρώ για την ομορφιά! Πέταξαν από τα ταμεία των φαρμακείων.

Print Friendly and PDFPrintPrint Friendly and PDFPDF
Κατρακύλησε ο τζίρος των καλλυντικών στα φαρμακεία χάνοντας πάνω από 70 εκατ. ευρώ την εξαετία 2010-2016! Δηλαδή από περίπου 150 εκατ. ευρώ που ήταν στις αρχές της δεκαετίας σήμερα κυμαίνεται στα 70-80 εκατ. ευρώ.

Δεν αποκλείεται εξαγορά ελληνικής εταιρείας το προσεχές διάστημα!


Παράγοντας του κλάδου των φαρμακοποιών μας επιβεβαίωσε τα παραπάνω τονίζοντας ότι ενώ το 2010 ο μέσος όρος απόδειξης ήταν 20 ευρώ σήμερα μετά βίας φθάνει τα 12-13 ευρώ. Γεγονός που έχει προβληματίσει έντονα τους εκπροσώπους του κλάδου, καθώς η κατηγορία καλλυντικών συμπεριλαμβάνεται σε αυτές που προσφέρουν σημαντικά περιθώρια κέρδους και άρα ρευστότητα!

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε ένα φαρμακείο ανάλογα βεβαίως με το εμπορικό σημείο που βρίσκεται το κατάστημα και την γκάμα των ειδών - καλλυντικών που διακινεί μπορεί να αποδώσει σε πωλήσεις μεσοσταθμικά 5-7% (επί του συνολικού τζίρου). Όπως μας τόνισε το στέλεχος της αγοράς, τελευταία στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τα καλλυντικά έδειξαν ότι σε ένα φαρμακείο που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πόλης αποφέρουν έως και το 15% του τζίρου. Ποσοστό που καταλήγει μονοψήφιο, όταν μιλάμε για φαρμακεία σε συνοικίες- γειτονιές.

Κι ενώ κάποιοι θα υποστήριζαν ότι κύριοι υπεύθυνοι αυτής της κατρακύλας είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop), η πηγή μας υποστηρίζει ότι αυτή δεν είναι όλη η αλήθεια. Πράγματι κατά την ίδια πηγή, τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν πάρει ένα 20-30% του τζίρου που κάνουν τα καλλυντικά μέσα στα φαρμακεία. Όμως δύο άλλα αίτια που συνέβαλαν καθοριστικά στη μείωση του τζίρου είναι οι συνεχείς και «τρελές» εκπτώσεις που επικρατούν στην κατηγορία με τιμές κάτω του κόστους (από φαρμακοποιούς), αλλά και η μειωμένη αγοραστική ζήτηση, όπως αποτυπώνεται και στην μέση τιμή απόδειξης.

Δυστυχώς μας λέει η πηγή μας, η εικόνα των καλλυντικών στα φαρμακεία χάνει συνεχώς από την αίγλη της, καθώς η αγορά είναι τελείως άναρχη, ανεξέλεγκτη συμβάλλοντας σε αυτό βεβαίως και ο ανύπαρκτος ελεγκτικός μηχανισμός του κράτους.

Από την άλλη έντονα προβληματισμένη δείχνει να είναι και η βιομηχανία καλλυντικών, καθώς επενδύσεις (είτε σε υποδομές, είτε σε νέα προϊόντα, είτε σε διαφημιστικές καμπάνιες) που έγιναν στο παρελθόν δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά καταλήγοντας ασύμφορες. Φήμες λένε ότι στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αναμένουμε ανακατατάξεις μεταξύ των παικτών με τον πρώτο λόγο να ανήκει σε αυτές που διαθέτουν κεφάλαια, αλλά και εξειδίκευση στην κατηγορία. Τέλος δεν αποκλείεται εξαγορά ελληνικής εταιρείας από πολυεθνική, προκειμένου η τελευταία να την χρησιμοποιήσει ως μέσο ενδυνάμωσης της παρουσίας της στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή!!!


Πηγή : iatronet