ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Ισότιμη εξυπηρέτηση των κωφών ατόμων στο φαρμακείο, επιδιώκει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης



Κοινωνικά ευαισθητοποιημένος ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ενημερώνει τους φαρμακοποιούς-μέλη του – ουσιαστικά προτρέποντάς τους να σκεφτούν τη δυνατότητα καλύτερης εξυπηρέτησης και των ανθρώπων που έχουν προβλήματα ακοής και είναι πιο δύσκολη η επικοινωνία μαζί τους - για την καινοτόμα πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει το Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας με στόχο την εξ αποστάσεως εκμάθηση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας.


Πρόκειται για την πλατφόρμα re-Sign Business, μία σύγχρονη και συνδρομητική πλατφόρμα, ειδικά σχεδιασμένη για επιχειρήσεις, οργανισμούς και φορείς. Παρέχει ευέλικτα προγράμματα εκπαίδευσης, τα οποία ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες εταιρικής προσβασιμότητας και κοινωνικής συμπερίληψης, με στόχο την αποτελεσματική και την ισότιμη εξυπηρέτηση των κωφών ατόμων.

  
Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα παρέχει εκμάθηση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας μέσα από σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει ποικίλα βίντεο, κείμενα, εικόνες εξάσκησης και άλλα. Τα συνδρομητικά πακέτα είναι προνομιακά και ανάλογα με τις ανάγκες σας, με δυνατότητα επιλογής ακόμα και εξατομικευμένων υπηρεσιών, όπως παροχή φαρμακευτικής ορολογίας και σεμινάρια για εξυπηρέτηση κωφών υπαλλήλων και πελατών.

Σε επικοινωνία με τον Ταμία του ΦΣΘ κ. Ιωάννη Ζαχαράκη ο οποίος είχε πληροφορηθεί για την ύπαρξη της πλατφόρμας και ορμώμενος από προσωπική εμπειρία μέσα στο φαρμακείο σκέφτηκε και πρότεινε στο Δ.Σ. του Συλλόγου να ενημερώσουν σχετικά τους φαρμακοποιούς – μέλη του Συλλόγου.

Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που έχει να κάνει με κοινωνικούς λόγους, όπως εξηγεί ο κ. Ζαχαράκης. «Αυτοί οι συνάνθρωποί μας “ζορίζονται” για να επικοινωνήσουν. Έχουν έρθει στο φαρμακείο άνθρωποι με προβλήματα ακοής επειδή χρειάστηκαν κάτι και κατάφερα να συνεννοηθώ πάρα πολύ δύσκολα μαζί τους. Θεωρώ ότι είναι κρίμα να μην μπορούμε να επικοινωνήσουμε με αυτούς τους ανθρώπους. Νομίζω ότι αδικούνται επειδή δεν μπορούν να μιλήσουν με την ίδια ευκολία που μιλάνε μεταξύ τους. Έστω για κάποια βασικά πράγματα. Για να πάρουν ένα απλό παυσίπονο για έναν πονοκέφαλο κάνουν ολόκληρη παντομίμα για να σου δώσουν να καταλάβεις τι θέλουν».

Από τις επαφές που έχει ο κ. Ζαχαράκης με συναδέλφους του φαρμακοποιούς γνωρίζει πως ήδη κάποιοι έχουν πάει κι έχουν κάνει μαθήματα νοηματικής γλώσσας, καθαρά από δική τους ευαισθησία.

Ένας παράγοντας πάντως που παίζει ρόλο είναι το βαρύ πρόγραμμα των φαρμακοποιών. Ενώ ο ίδιος θέλει να μάθει τη νοηματική γλώσσα δεν προλαβαίνει «Είμαι στη δουλειά 13 ώρες την ημέρα κι έχω και δύο παιδιά. Εδώ δεν μπορώ να μιλήσω ελληνικά, όταν τελειώνω…» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ταμίας του ΦΣΘ ευελπιστώντας πως κάποιος από το προσωπικό του φαρμακείου του θα κάνει προσπάθεια να μάθει τη νοηματική γλώσσα.

Το πόσο ο ΦΣΘ θέλει να στηρίξει αυτούς τους ανθρώπους πάντως φαίνεται και από το γεγονός ότι συζητείται, στο επόμενο μεγάλο συνέδριο του Συλλόγου, το PharmaPoint, που θα γίνει, όπως κάθε χρόνο, το Φθινόπωρο, να δοθεί δωρεάν κάποιος χώρος να στηθεί ένα ενημερωτικό περίπτερο στο Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας από όπου οι πάνω από χίλιοι φαρμακοποιοί – επισκέπτες που θα περάσουν, να μπορούν να ενημερωθούν για τη νοηματική γλώσσα και τις δυνατότητες εκμάθησής της.


Πηγή : dailypharmanews