ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Άδωνις Γεωργιάδης: «Θα στείλω το ΣΔΟΕ και στα φαρμακεία»

Pharma Team: Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Real news 08/09/2013

«Έχω δώσει τα πρώτα ονόματα γιατρών που υπερσυνταγογράφησαν τον Ιούνιο και ήδη ελέγχονται. Θα γίνουν συγχωνεύσεις σε νοσοκομεία της περιφέρειας» 

Στο ΣΔΟΕ θα στείλει τα φαρμακεία που συνδέονται με τις υπερσυνταγογραφήσεις συγκεκριμένων γιατρών, δηλώνει ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στη συνέντευξη του στη Realnews. 
Προαναγγέλλει καταργήσεις-συγχωνεύσεις νοσοκομείων και στην περιφέρεια. Στηρίζει τον Γιάννη Στουρνάρα. 
«Δεν μπορεί να ξηλώνει ένα - ένα τα μέτρα», τονίζει. 
«Εθνικός στόχος είναι να φύγουμε από το μνημόνιο».
«Ο έλεγχος θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο»
Εφιάλτης η «τρύπα» των 2,5 δισ. ευρω του ΕΟΠΥΥ;
Αυτήν την εβδομάδα μπαίνουν στις ιδιωτικές κλινικές οι εταιρείες που θα επιλεγούν από τον ιδιωτικό τομέα για να ελέγξουν τις μεγάλες υπερβάσεις της νοσηλευτικής δαπάνης. Επίσης, ο κλινικός και ο λογιστικός έλεγχος θα γίνονται πλέον σε πραγματικό χρόνο στις ιδιωτικές κλινικές και στη συνέχεια και στις δημόσιες κλινικές. Με αυτά και άλλα μέτρα που πήραμε ελπίζουμε η «τρύπα» των 2,5 δισ. ευρώ να κλείσει σημαντικά, ίσως γύρω στο 1,5 δισ. ευρώ έως το τέλος του χρόνου.

 Αφήνει αιχμές για τον ΣΥΡΙΖΑ, ότι βρίσκεται πίσω από τις κινητοποιήσεις στα νοσοκομεία. «Ούτε 80-100 άνθρωποι δεν μαζεύονται την ημέρα. Τους κερνάμε και πορτοκαλάδα μην τους χτυπήσει ο ήλιος...», λέει. Εκλογές, πάντως, δεν βλέπει.
■ Υπάρχει περιπτώση να μην υπάρξουν συγχωνεύσεις νοσοκομείων στην περιφέρεια κύριε υπουργέ; 
Ούτε μία στο εκατομμύριο δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνουν συγχωνεύσεις και αλλαγές ρόλου σε νοσοκομεία και στην περιφέρεια. Η αξιολόγηση και τα σχέδια θα είναι έτοιμα μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε ολοκληρώσει τις αλλαγές σε όλη τη χώρα.
■ Οι εργαζόμενοι από τον χώρο της υγείας θα έχουν συμμετοχή και στο δεύτερο κύμα κινητικότητας; 
Εμείς, ως δέσμευση, στο πρώτο κύμα κινητικότητας είχαμε να βάλουμε γύρω στους 1.000 εργαζόμενους. Βάλαμε 1.670. Το υπουργείο Υγείας ήταν πάνω από τον στόχο. Το ίδιο θα κάνουμε και στη δεύτερη φάση. Υπολογίστε άλλους τόσους,
 ■ Όταν η τρόικα σας ζητεί 1.000 άτομα στην κινητικότητα και δίνετε 1.670, συν άλλους τόσους, και ταυτόχρονα δηλώνετε «μνημόνιακός υπουργός», αναρωτιέται κανείς αν λέτε και κανένα «όχι»...
Όταν ήρθαν τα κλιμάκια της τρόικας στο υπουργείο την περασμένη εβδομάδα, διαπίστωσαν ότι από τα 10 που μου είχαν ζητήσει εγώ έκανα 15. Όταν με ρώτησαν «πώς γίνεται και πάτε τόσο γρήγορα;», τους είπα «μα εγώ δεν τα κάνω για εσάς, εγώ τα κάνω γιατί τα χρειάζεται η χώρα μου». Πρέπει να ξεκολλήσουμε από το μνημόνιο. Το μνημόνιο είναι παρελθόν. Τελειώσαμε με το μνημόνιο.
■ Πώς τελειώσαμε; Δεν το καταλαβαίνω αυτό...
Με το που θα έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα και θα γίνει η όποια διευθέτηση του χρέους μας για να μπορούμε να έχουμε έστω και μερική πρόσβαση στις αγορές, το μνημόνιο θα είναι παρελθόν. Άρα και η διάκριση σε μνημόνιο και αντιμνημόνιο αρχίζει να είναι παρελθόν. Αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι το όραμα για το μέλλον. Υπάρχουν οι Έλληνες που θέλουν μία Ελλάδα που θα μοιάζει με την Μποτσουάνα και τη Ρουάντα, ή με την Κούβα και τη Βόρειο Κορέα, ή ακόμη και με τη ναζιστική Γερμανία! Και είμαστε και εμείς που θέλουμε την άλλη Ελλάδα. Σ' αυτήν που θα έρχεται ο Σουηδός, ο Δανός και ο Γερμανός και θα λέει «ρε, τι ωραία που τα έχουν καταφέρει οι Έλληνες».
■ Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί σε δημοκρατική ανατροπή της κυβέρνησης...
Εάν ποτέ ο ΣΥΡΙΖΑ έπαιρνε την εξουσία -είμαι βέβαιος ότι δεν θα την πάρει- η Συρία και η Αίγυπτος θα φαίνονταν παράδεισος μπροστά στην Ελλάδα. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αποτύχει σε όλες του τις προβλέψεις και προσωπικά ο κ. Τσίπρας,  Έλεγε πέρυσι τον Δεκέμβριο ότι δεν θα πάρουμε τα λεφτά. Τα πήραμε. Μετά ότι θα πάρουμε λιγότερα. Πήραμε διπλάσια. Μετά ότι θα έχουμε εκλογές μέχρι τον Μάρτιο. Η κυβέρνηση βγήκε ενισχυμένη. Έλεγε ότι τον Σεπτέμβρη δεν θα ανοίξουν τα σχολεία. Τα σχολεία ανοίγουν. Έλεγε ότι θα καταρρεύσουν τα νοσοκομεία και θα έχουμε απεργίες. Ούτε 80-100 άνθρωποι δεν μαζεύονται την ημέρα. Τους κερνάμε και πορτοκαλάδα μην τους χτυπήσει ο ήλιος...
■ Λέτε αυτά για την πορτοκαλάδα και μου θυμίζετε το «τι εστί βερίκοκο» που είπατε για τις απολύσεις στους εργαζόμενους οι οποίοι διαμαρτύρονται για την κινητικότητα...
Δεν έχω καταλάβει ακόμα γιατί έγινε τόσο μεγάλη φασαρία. Τι ενόχλησε;
■ Το είπατε σε εργαζόμενους που έχουν αβεβαιότητα για τη θέση τους...
Η κυρία με την οποία μιλούσα δεν είχε καμία αβεβαιότητα για τη θέση της. Είναι δημόσιος υπάλληλος, είναι μόνιμη και μετακινείται από την «Πολυκλινική» στον «Ευαγγελισμό».
Σε ευθεία γραμμή 1.000 μέτρων! Να έχετε αβεβαιότητα για τη δουλειά σας εσείς, κυρία Κοραή, που δουλεύετε στον ιδιωτικό τομέα, να έχω εγώ που δεν ξέρω αν αύριο θα λειτουργεί η επιχείρησή μου, το καταλαβαίνω.
Να μου το λέει ο μόνιμος δημόσιος υπάλληλος, πάει πολύ.
«Όταν ήρθαν τα κλιμάκια της Τρόικας στο υπουργείο, διαπίστωσαν ότι από τα 10 που μου είχαν ζητήσει εγώ έκανα 15»
■ Πρόωρες εκλογές βλέπετε; Οχι, δεν βλέπω, θα ήταν καταστροφή.
■ Είναι σωστό να βγαίνει ο υπουργός Οικονομικών, ο κ. Στουρνάρας, και να δηλώνει εκ των προτέρων ότι δεν θα θέσει στην τρόικα το θέμα της μείωσης του ειδικού φόρου για τα καύσιμα; Εγώ δεν μπορώ να μπω στο βάθος κάθε μέτρου του υπουργείου Οικονομικών, γιατί δεν είμαι ειδικός. Εθνικός στόχος όμως είναι να φύγουμε από το μνημόνιο. Για να φύγουμε από το μνημόνιο...
■ ...θα πρέπει να κρυώσει ο κόσμος;
 Για να φύγουμε από το μνημόνιο πρέπει να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα. Για να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα θα πρέπει να έχουμε μία σφιχτή δημοσιονομική πολιτική. Αν ο κ.
Στουρνάρας αρχίζει να ξηλώνει ένα - ένα τα μέτρα που έχει πάρει και που έχουν αποδώσει, τότε η χώρα πάλι θα βρεθεί στα βράχια.
Εγώ θέλω μία Ελλάδα που να μην έχει ανάγκη δανεικών. Για να μην έχουμε ανάγκη δανεικών ήταν απαραίτητο να πάρουμε και ορισμένα σκληρά μέτρα.
■ Τι έγινε με τους γιατρούς και τις υπέροσυταγογραφήσεις του ΕΟΠΥΥ; Έχω δώσει στο ΣΔΟΕ τους πρώτους υπερσυνταγογράφοντες γιατρούς του μηνός Ιουνίου και ήδη ελέγχονται. Στο ΣΔΟΕ θα στείλω και τα φαρμακεία τα οποία έχουν ιδιαίτερες σχέσεις με γιατρούς που υπερσυνταγογραφούν.
Το «πάρτι» πρέπει να τελειώνει. Έχω πάει στην Αρχή για το Ξέπλυμα του Βρώμικου Χρήματος τους διοικητές και τους αναπληρωτές διοικητές νοσοκομείων της τελευταίας δεκαετίας. Όλους. Έχω διατάξει το ΣΕΥΠ (Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας) να κάνει επισταμένους ελέγχους σχεδόν επί καθημερινής βάσεως στα νοσοκομεία.

Στη ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΡΑΗ ch.korai@realnews.gr