Κυριαρχία της Ογκολογίας στα φαρμακευτικά έσοδα.
Το Pembrolizumab προβλέπεται να είναι το κορυφαίο φάρμακο παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις το 2024, με περισσότερες πωλήσεις από 27 δισεκατομμύρια δολάρια. Την ίδια στιγμή, λόγω της λήξης του διπλώματος ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ, του υπερπαραγωγικού φαρμάκου Adalimumab της AbbVie δεν θα περιλαμβάνεται πλέον στα 10 πιο ισχυρά φάρμακα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις το 2024.
Κυριαρχία της Ογκολογίας στα Φαρμακευτικά Έσοδα
Οι θεραπείες για τον καρκίνο γίνονται όλο και πιο σημαντικές στο φαρμακευτικό τοπίο. Οι προβλεπόμενες πωλήσεις του Pembrolizumab για το 2024 υπογραμμίζουν αυτή την τάση, ενώ τα έσοδα του φαρμάκου αυξήθηκαν κατά περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2022 και 2023. Αυτή η αύξηση είναι μέρος ενός ευρύτερου μοτίβου στις παγκόσμιες ογκολογικές δαπάνες, οι οποίες έφτασαν τα 218 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2023, που είναι υπερδιπλάσιες από τα 102 δισεκατομμύρια που ήταν έξι χρόνια νωρίτερα. Οι σημαντικές επενδύσεις σε θεραπείες για τον καρκίνο είναι πιθανό να συνεχιστούν, ενώ οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες όπως η Johnson & Johnson, η AstraZeneca και η Merck αναμένεται να είναι οι ηγέτες της σχετικής αγοράς έως το 2030.
Δυναμική αγοράς και απόδοση εταιρείας
Η επιτυχία φαρμάκων όπως το Pembrolizumab αναδιαμορφώνει το ανταγωνιστικό τοπίο της φαρμακευτικής βιομηχανίας. Η Merck & Co., που παράγει το Pembrolizumab, έχει δει τα συνολικά έσοδα της να αυξάνονται στα 60,1 δισεκατομμύρια το 2023. Η δέσμευση της εταιρείας στην καινοτομία είναι εμφανής στις υψηλές δαπάνες Ε&Α που πραγματοποίησε το 2023. Αυτή η εστίαση στην έρευνα και ανάπτυξη είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στον κλάδο, όπως αποδεικνύεται από τις μεταβαλλόμενες κατατάξεις των φαρμάκων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Για παράδειγμα, το Adalimumab της AbbVie, που κάποτε ήταν πρώτο σε πωλήσεις, αναμένεται να είναι εκτός της δεκάδας το 2024 λόγω της λήξης της πατέντας, υπογραμμίζοντας τη συνεχή ανάγκη των φαρμακευτικών εταιρειών να καινοτομούν και να αναπτύσσουν νέα προϊόντα για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.
Πηγή : iatronet