ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Αυξήσεις στις τιμές των καλλυντικών 3-5% προβλέπει ο ΠΣΒΑΚ

Η γεωπολιτική και ενεργειακή κρίση θα μετακυλιστεί στις τελικές τιμές των προϊόντων



Τις εκτιμήσεις του απέστειλε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων στην εταιρεία ICAP CRIF για τα Στοιχεία της Ελληνικής Αγοράς 2021-2022 και την εκπόνηση της 24ης έκδοσης της Κλαδικής Μελέτης «Καλλυντικά».

Σύμφωνα με το πρόεδρο του Συνδέσμου Θεοδ. Δ. Γιαρμενίτη «η αγορά, μετά και τη μόνιμη άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω της Covid19, αρχίζει να επανέρχεται σταδιακά, αλλά με διαφορετική δυναμική αναλόγως το κανάλι και την κατηγορία. Εκτιμάται ότι το 2022 θα φτάσει στα επίπεδα που ήταν το 2019, με διαφορετικό μείγμα καναλιών. Παρόλα αυτά φάνηκε πως οι προθέσεις των καταναλωτών μετά τα lockdowns ήταν η διασκέδαση και οι διακοπές και δευτερευόντως η κατανάλωση καλλυντικών (και άλλων αγαθών). Τα κυριότερα προβλήματα για τον κλάδο των καλλυντικών τη δεδομένη στιγμή είναι η αστάθεια που προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η οποία έχει συμβάλει σημαντικά στην αύξηση του ενεργειακού κόστους και συνεπώς στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Ταυτόχρονα, οδηγεί και τις περισσότερες εταιρείες σε ανατιμήσεις των προϊόντων για τον ισοσκελισμό του αυξημένου κόστους στις πρώτες ύλες και στην εφοδιαστική αλυσίδα», όπως επισημαίνει.


Εκτιμήσεις για την πορεία των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών (σε αξία) στην Ελλάδα τη διετία 2021 - 2022

Στο κομμάτι των ευκαιριών του κλάδου, αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και η καθιέρωση αυτού ως ένα από τα βασικά κανάλια προτίμησης των καταναλωτών, αφού προσδίδει ιδιαίτερα αξία στην αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή με πληθώρα επιλογών και προϊόντων, ταχύτητα, προσφορές (bundles κ.λπ.) και γενικότερα μια άνεση κατά τη διάρκεια των αγορών του. Παρόλα αυτά παρατηρείται σημαντική μείωση στη χρήση του συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά λόγω της ανάγκης των καταναλωτών να επανέλθουν στα φυσικά σημεία και του μεγάλου συγκριτικού των lockdowns το 2021.

Κατηγορίες προϊόντων  

Ετήσια αύξηση (%) 

Στασιμότητα 

Ετήσια μείωση 

 

2021 

2022 

2021 

2022 

2021 

2022 

Περιποίηση μαλλιών  

+7,1 

+1,7 

 

 

 

 

Περιποίηση προσώπου 

+8,0  

+4,8 

 

 

 

 

Περιποίηση σώματος 

+6,8  

+4,0 

 

 

 

 

Προϊόντα μακιγιάζ 

+4,2  

+13,0 

 

 

 

 

Αρώματα 

+11,3  

+2,0 

 

 

 

 

Σύνολο πωλήσεων καλλυντικών 

+7,0  

+4,5 

 

 

 

 



Εκτιμήσεις για τη διάρθρωση της συνολικής αξίας των πωλήσεων καλλυντικών στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων το 2021 (σε τιμές χονδρικής & χιλ. €)

Παράλληλα, παρατηρείται μια δυναμική ανάπτυξη των κατηγοριών της ανδρικής περιποίησης, με τον άνδρα καταναλωτή να απενοχοποιεί την αγορά προϊόντων ομορφιάς και να αγοράζει πλέον με μεγαλύτερη συχνότητα και ποικιλία, προϊόντα περιποίησης (προσώπου, γενειάδας κ.λπ.), ενώ παράλληλα καταγράφεται επιστροφή στην κατηγορία του make up που φαίνεται να ανακάμπτει με τον περιορισμό χρήσης των μασκών.

Περιποίηση μαλλιών     

Περιποίηση σώματος 

Περιποίηση προσώπου 

Μακιγιάζ 

Αρώματα 

171.067 

 

59.546 

177.245 

85.296 

61.611 



Εκτιμήσεις για τη συμμετοχή (%) κάθε καναλιού διανομής στις συνολικές πωλήσεις καλλυντικών στην Ελλάδα

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ η γεωπολιτική κρίση, οι αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους θα οδηγήσουν σύμφωνα με τις προβλέψεις σε αυξήσεις τιμών και των προϊόντων ομορφιάς κατά μέσο όρο από 3-5%.

Κανάλι διανομής 

2021 

2022 (πρόβλεψη) 

Ευρεία διανομή 

31% 

31% 

Επιλεκτική διανομή 

15% 

16% 

Φαρμακεία 

21% 

21% 

Ινστιτούτα αισθητικής 

1% 

1% 

Κομμωτήρια 

9% 

9% 

Απευθείας πωλήσεις (door to door) 

4% 

3% 

e-commerce 

15% 

 

15% 

 

Standalone Boutiques  

100% 

4% 

Σύνολο 

100% 

100% 



Πηγή: farmakeutikoskosmos.gr