ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Αργυρόπουλος: «Προτεραιότητα οι εκλογές - ο κλάδος σε δεύτερη μοίρα»


Σε πλήρη σύγχυση, η οποία οδηγεί μοιραία σε λάθη, τελεί αυτή την περίοδο το προεδρείο του ΠΦΣ. 

Κι αν νομίζει κανείς πως αναφέρομαι στο λάθος να αρνηθούν στους αντιπροσώπους να λάβουν ο καθένας αντίγραφο της μαγνητοσκοπημένης ομιλίας τους στην τελευταία Γενική Συνέλευση του ΠΦΣ προκειμένου να τη δημοσιοποιήσει ο καθένας όπως επιθυμεί -κάτι απόλυτα φυσιολογικό- θα υποπέσει σε σφάλμα.

Το πρόβλημα είναι ακριβώς εδώ. Το προεδρείο του ΠΦΣ ασχολείται με μικροπολιτικά παιχνιδάκια εν όψει των εκλογών της 26ης Ιουλίου για την ανάδειξη του νέου ΔΣ του ΠΦΣ, κοιτάει το δέντρο και χάνει το δάσος. Την ώρα δηλαδή που συντελούνται εξαιρετικής σημασίας πολιτικές κινήσεις από την κυβέρνηση στις οποίες θα έπρεπε οπωσδήποτε να συμμετέχουμε, εμείς κοιτάμε πως να κάνουμε τη ζωή δύσκολη στους αντιπροσώπους-εκλέκτορες με χίλιους δυο τρόπους. 

Την ώρα που εισάγεται μια καινοτομία, τμήμα της οποίας θα έπρεπε να είμαστε από σχεδιασμού της κι οι φαρμακοποιοί, εμείς ασχολούμαστε με το πως θα βάλουμε αξέχαστη τρικλοποδιά στους ανά την Ελλάδα αντιπροσώπους που δε συμφωνούν με την απερχόμενη διοίκηση. Τέτοιος είναι ο πανικός από τον οποίο διακατέχονται κάποιοι. 

Ο λόγος λοιπόν για το νομοσχέδιο που τέθηκε προς διαβούλευση για ελάχιστες ημέρες λόγω επιτακτικής ανάγκης ταχείας ρύθμισης συγκεκριμένων θεμάτων. Αναμένονται λοιπόν προτάσεις και παρατηρήσεις με στόχο να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και ίδρυση του Οργανισμού Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία Α.Ε. (ΟΔΙΠΥ Α.Ε.)».

Παρακάτω αναδημοσιεύω τόσο το τί προβλέπει ήδη το νομοσχέδιο όσο και τις αρμοδιότητες του νέου Οργανισμού που θα ιδρυθεί. 
Βέβαια ο κλάδος τώρα έχει εκλογές, δε μπορεί να ασχολείται με τέτοια πράγματα, που θα μπορούσαν να μας εντάξουν και πρακτικά στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγεία και με τη δική μας συμμετοχή στη διαμόρφωση των όρων με τους οποίους θα γίνει κάτι τέτοιο. 
Τώρα μας νοιάζει μόνο να μη χάσουμε την καρέκλα, όλα τα άλλα είναι δεύτερα, κι αν κανείς το πάρει χαμπάρι, θα κάνουμε και λίγο πως ασχολούμαστε σχετικά, μπορεί να υποκριθούμε μάλιστα και πως το γνωρίζαμε και έχουμε «ήδη» προβεί σε απαραίτητες ενέργειες.

Για την οικονομία λοιπόν του χρόνου και του κόπου, σας λέω πως ο κλάδος δεν είχε ιδέα για ένα τέτοιο νομοσχέδιο, γιατί αν είχε θα γίνονταν οπωσδήποτε σχετική αναφορά τόσο στα τελευταία συμβούλια του ΔΣ του ΠΦΣ και σίγουρα στην «πανηγυρική» Γενική Συνέλευση του Σαββάτου όπου θα μπορούσε ακόμα να χρησιμοποιηθεί και προεκλογικά. 

Για όποιον αναρωτηθεί εάν οφείλαμε να γνωρίζουμε κάτι τέτοιο η απάντηση είναι απλή, φυσικά και οφείλαμε, τι σόι σύμβουλος της Πολιτείας σε θέματα φαρμακευτικής πολιτικής είμαστε ως ΠΦΣ; Θα έπρεπε λοιπόν οι σχέσεις μας με την κυβέρνηση, την όποια κυβέρνηση -δεν έχει σημασία το χρώμα, να είναι τέτοιες ώστε να ενημερωνόμαστε εκ των προτέρων για σχεδιασμούς που περιλαμβάνουν κι εμάς, ή αν δεν μας περιλαμβάνουν ρητά σήμερα θα έπρεπε κάτι τέτοιο να συμβαίνει. Πόσω μάλλον δε όταν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο περιλαμβάνει και σχέδια για την αξιολόγηση ακόμα και των ιδιωτών φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας. 
Εμείς απόντες, έχουμε εκλογές, το είπαμε, μην κουράζουμε.... 

Πιθανό είναι πως τώρα που θα ενημερωθεί σχετικά ο ΠΦΣ μετά από την παρούσα, ίσως κάτι προσπαθήσει να κάνει, κάπως να συμμετάσχει, όμως είναι βέβαιο ότι θα μιλάμε για αυτό που ο λαός ονομάζει «πασάλειμμα». Πιθανότερο είναι να μη γίνει απολύτως τίποτε ουσιώδες και να κοιτάξουμε αργότερα, μετά την ψήφιση, να δούμε πως θα ενταχθούμε κι εμείς στο σχέδιο, με όρους όμως που θα έχουν ήδη αποφασισθεί, με τρόπους που τότε ίσως δε μας βολεύουν και τόσο και να χρειάζεται εκ νέου νομοθετικές ρυθμίσεις. Δύσκολο βέβαια, γιατί καμία κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της δε θα προέβαινε σε διορθώσεις έτσι εύκολα, απλά επειδή εμείς σε εκείνη τη φάση θα έχουμε τελειώσει με τις εκλογές μας και θα είμαστε τότε και μόνο τότε διαθέσιμοι...

Με εκτίμηση και την ελπίδα οι αντιπρόσωποι των Συλλόγων να κρίνουν σωστά,

Αργύρης Αργυρόπουλος

Γραμματέας ΦΣ Θεσσαλονίκης
Αντιπρόσωπος του ΦΣΘ στον ΠΦΣ

Υποψήφιος για το ΔΣ του ΠΦΣ με την ΑΕΣΠ

Παρακάτω σας παραθέτω τις προβλέψεις του νομοσχεδίου που τέθηκε σε διαβούλευση όπως το βρήκα και το διάβασα στο virus.com.gr. Παρακαλώ διαβάστε το, είναι εξαιρετικά σημαντικό:

Στο νομοσχέδιο προβλέπονται ότι:
  • Ο οργανισμός θα ελέγχει τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ, τις αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, τα διασυνδεδεμένα νοσοκομεία και τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας που εποπτεύονται από το υπουργείο Υγείας, καθώς τις Δ.Υ.ΠΕ. ως προς τη διοικητική τους λειτουργία, το Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, τις δομές της ΠΦΥ. Επίσης θα προσφέρεται η δυνατότητα και στους ιδιωτικούς παρόχους υπηρεσιών υγείας να αξιολογηθούν, κατόπιν αιτήματος τους.
  • Στόχος είναι η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, αποβλέποντας στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, την ενίσχυση της ασφάλειας των ασθενών και την ορθολογική αναδιοργάνωση των υπηρεσιών υγείας της χώρας, με απώτερο σκοπό την ισότιμη πρόσβαση και την καθολική κάλυψη του πληθυσμού.
  • Ο οργανισμός θα έχει τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας και θα ακολουθεί τα διεθνή επιστημονικά πρότυπα του επιπέδου ασφάλειας, επάρκειας και καθολικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Σημειώνεται ότι θα δέχεται ετήσια επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Υγείας, δωρεές, θα διαχειρίεζεται ερευνητικά κονδύλια και αναπτυξιακά προγράμματα (και από την Ε.Ε.) και τα έσοδα που προέρχονται από την παροχή των υπηρεσιών του ΟΔΙΠΥ Α.Ε. (Άρθρο 10).

Αρμοδιότητες

  • Στις δικαιοδοσίες του περιλαμβάνεται η καταγραφή των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και η ενημέρωση των πολιτών ως προς την πρόσβασήτους σε αυτές. Επίσης, η καθιέρωση προτύπων ποιότητας για τις υπηρεσίες(π.χ. διοικητικές πρακτικές στα νοσοκομεία) καθώς  και διεθνώς αποδεκτών δεικτών αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών φροντίδας της υγείας. Στη συνέχεια θα αξιολογείται η προσαρμογή στα πρότυπα και θα δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα.
  • Στο πνεύμα αυτό ο οργανισμός θα προχωρήσει στην κατάρτιση και τήρηση μητρώου εξωτερικών εμπειρογνωμόνων για την αξιολόγηση, ενώ θα δίνεικίνητρα και αντίστοιχα ανταμοιβές σε παρόχους υπηρεσιών υγείας για τη συμμόρφωσή τους στις διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών.
  • Επίσης, θα λειτουργεί γνωμοδοτικά για την επιβολή κυρώσεων σε παρόχους που δεν τηρούν τις απαιτούμενες διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας και  θα προχωρά στην επιβολή αυτών.
  • Στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων του αναλαμβάνει την εκπαίδευση και  την κατάρτιση των παρόχων υπηρεσιών υγείας για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, ενώ θα ερευνά τις ανάγκες υγείας του πληθυσμού, θα εντοπίζει τα κενά και τις ελλείψεις, ενώ θα διατυπώνει προτάσεις για την αναδιοργάνωση.
  • Ο οργανισμός θα συνεργάζεται με διεθνείς οργανισμούς, θα υλοποιεί κοινές δράσεις και συμπράξεις με επιστημονικούς φορείς καθώς και με το Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος για την υλοποίηση του Έργου VIΙ – Λοιμώξεις, με σκοπό την υλοποίηση προγράμματος εκπαίδευσης στον τομέα της πρόληψης και του ελέγχου των νοσοκομειακών λοιμώξεων.

Συνοπτικά η διαδικασία αξιολόγησης:

  • Εντός ενός εξαμήνου θα συνταχθεί το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, ως εγχειρίδιο αξιολόγησης, το οποίο θα αναλύει τους δείκτες και τα κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας, καθώς και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση όλων των παρόχων υπηρεσιών υγεία.
  • Η έκθεση αξιολόγησης από τον οργανισμό θα καταγράφει την διοικητική και επιστημονική πρακτική, τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες , τη χρονική διάρκεια της προβλεπόμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας και τον φορέα που θα την υλοποιήσει, παραμετροποιημένες προτάσεις για τη διαμόρφωση καλής πρακτικής και το χρονικό πλαίσιο ελέγχου συμμόρφωσης του αξιολογούμενου.
  • Σημειώνεται σε ότι αφορά τα νοσοκομεία προβλέπονται δυο στάδια: Το πρώτο αφορά την αυτοαξιολόγηση μέσω των Γραφείων Ποιότητας ή του υπεύθυνου τμήματος που ορίζεται από τη διοίκηση κάθε παρόχου και την αξιολόγηση του οργανισμού. Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται το αργότερο κάθε τρία χρόνια.
  • Σε ετήσια βάση το διοικητικό συμβούλιο του ΟΔΙΠΥ Α.Ε. θα εκδίδει έκθεση αξιολόγησης των αναγκών υγείας των πολιτών της χώρας, με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, ως προς τα πεπραγμένα των δημόσιων νοσοκομείων.

Κριτήρια και δείκτες

Επιγραμματικά έχουν οριστεί στο άρθρο 6:
  1. Η ασφάλεια των ασθενών (προστασία από κακοποίηση, από ιατρικό σφάλμα, από κακές διοικητικές πρακτικές κ.ά.)
  2. Η αποδοτικότητα (βαθμός επίτευξης των επιθυμητών αποτελεσμάτων και περιλαμβάνει δείκτες για την καταλληλόλητα των παρεχόμενων υπηρεσιών).
  3. Η ανταποκρισιμότητα – ασθενοκεντρική προσέγγιση (αποτύπωση των εμπειριών των ασθενών και αξιολόγηση παροχή υπηρεσιών υγείας στους ασθενείς με συμπόνια, σεβασμό και με γνώμονα τη διασφάλιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ενημέρωσης των ασθενών).
  4. Η προσβασιμότητα (σωστός χρόνος και τόπος, οικονομικά ανεκτή).
  5. Η χρηστή διοίκηση (εταιρική διακυβέρνηση, διοίκηση και ηγεσία για παροχή υψηλής ποιότητας ανθρωποκεντρικής φροντίδας που βασίζεται στη διαφάνεια, τη συνεχή βελτίωση, την καινοτομία και την ισονομία.
  6. Η διαχείριση πόρων (οικονομικών και ανθρώπινων πόρων).