Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της τηλεφωνικής γραμμής ενημέρωσης και υποστήριξης για τους πολίτες, “1142”, καταγράφηκαν συνολικά 2.575 κλήσεις, εκ των οποίων οι 796 αφορούσαν καταγγελίες.
Πρόστιμα χιλιάδων ευρώ σε πολίτες και καταστηματάρχες για παράβαση της αντικαπνιστικής νομοθεσίας έχουν ήδη επιβάλει οι ελεγκτικές υπηρεσίες.
Όπως ανακοινώθηκε την Τετάρτη από το υπουργείο Υγείας, από τις 20 Νοεμβρίου διαπιστώθηκαν 11 παραβάσεις από καπνίζοντες πολίτες, στους οποίους επιβλήθηκαν πρόστιμα 1.100 ευρώ.
Το ίδιο διάστημα, βεβαιώθηκαν 34 παραβάσεις από επιχειρήσεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα 38.500 ευρώ.
Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 603 έλεγχοι από μικτά κλιμάκια των ελεγκτικών αρχών υπό το συντονισμό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στις παρακάτω πόλεις:
Αθήνα (διάφορα δημοτικά διαμερίσματα), Πειραιάς, Γλυφάδα, Περιστέρι, Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Θεσσαλονίκη (κέντρο και περιφέρεια), Σέρρες, Λάρισα, Βόλος, Πάτρα, Ρίο, Τρίπολη, Ναύπλιο, Άργος και Ρέθυμνο.
Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της τηλεφωνικής γραμμής ενημέρωσης και υποστήριξης για τους πολίτες, “1142”, καταγράφηκαν συνολικά 2.575 κλήσεις, οι οποίες αφορούσαν αναλυτικά:
- 828 γενικές πληροφορίες για τον αντικαπνιστικό νόμο (32,16%).
- 796 καταγγελίες (30,91%).
- 260 αιτήματα βοήθειας για διακοπή καπνίσματος (10,1%).
- 391 κλήσεις δεν ολοκληρώθηκαν (15,18%).
- 152 έκλεισαν τη γραμμή πριν συνομιλήσουν με εκπρόσωπο (5,90%).
- 148 Άλλο (5,75%).
Σχεδόν οι μισές κλήσεις αφορούν σε ερωτήματα ενημέρωσης για τον αντικαπνιστικό νόμο και σε αιτήματα βοήθειας από πολίτες που επιθυμούν να κόψουν το κάπνισμα.
Υπενθυμίζεται ότι 20.000 συνάνθρωποί μας χάνουν τη ζωή τους ετησίως στην Ελλάδα από το κάπνισμα, ενώ η ίδια αιτία προκαλεί παραπάνω από 700.000 ημέρες νοσηλείας στο Σύστημα Υγείας.
Πηγή : iatronet