Έως το τέλος του χρόνου, όλα τα φαρμακεία θα διαθέτουν μια ηλεκτρονική εφαρμογή που θα ενημερώνει τους ασθενείς για την έγκαιρη λήψη της φαρμακευτικής τους αγωγής, μέσω των συσκευών επικοινωνίας.
Με τον τρόπο αυτό, ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (Π.Φ.Σ.) θα συμβάλει «στην αποτελεσματικότητα της θεραπείας τους αφενός και στην ορθολογικοποίηση των δαπανών υγείας που αυξάνονται λόγω της ελλιπούς συμμόρφωσης των ασθενών στην αγωγή τους», επισήμανε ο πρόεδρός του, Κυριάκος Θεοδοσιάδης.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «2nd Patient Compliance Conference» με θέμα: Συμμόρφωση, Η επόμενη ημέρα: Εκπαιδευμένος Ιατρός-Ενεργός Ασθενής-Αποτελεσματικές Θεραπείες, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ανακοινώθηκε πως η διοίκηση του Π.Φ.Σ. έχει θέσει ως στρατηγική της την ανάδειξη και την αναβάθμιση του ρόλου του φαρμακοποιού. Στόχος είναι το φαρμακείο να αποτελέσει υγειονομικό κέντρο παροχής υπηρεσιών πρόληψης, συμμόρφωσης στη φαρμακευτική αγωγή και συμβολής στην αποτελεσματικότητα των θεραπειών σε εκστρατείες με κοινωνικό έρεισμα, όπως η καταπολέμηση της παχυσαρκίας, η διακοπή του καπνίσματος, η αντιμετώπιση του διαβήτη κλπ.
Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο πρόεδρος του Pharma Innovation Forum, Μάκης Παπαταξιάρχης,εξήγησε πως «αν υπήρχε συμμόρφωση των ασθενών στις θεραπείες θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν για το σύστημα υγείας μέχρι 550 εκατ. ευρώ». Ο κ. Παπαταξιάρχης τόνισε επίσης πως ενώ τα κόστη υγείας αυξάνουν παγκοσμίως, το κόστος για το φάρμακο παραμένει σταθερό, ενώ σημείωσε πως «δεν μας ενδιαφέρει μόνο η πρόσβαση στα φάρμακά μας αλλά και να τα παίρνουν σωστά οι ασθενείς. Γιατί μόνο τότε αναδεικνύουν την αξία τους, αλλά και γιατί μόνο τότε μπορούμε να πούμε πως επιτελούμε σωστά το έργο που πρέπει να επιτελέσουμε».
Πηγή: farmakeutikoskosmos