ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

IQVIA: 60% των Ελλήνων δυσκολεύεται να αγοράσει ακόμα και τα φάρμακά του


Το 45% των Ελλήνων εμπιστεύεται τις ελληνικές φαρμακευτικές έναντι 17% των πολυεθνικών.

Η ανεργία και η περίθαλψη αποτελούν τα δύο κυριότερα προβλήματα στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης, όταν παλαιότερα τα προβλήματα που αναδεικνύονταν σχετίζονταν με τη χρήση ναρκωτικών και άλλα κοινωνικά ζητήματα. Στην παρούσα συγκυρία, το 60% του πληθυσμού αντιμετωπίζει πρόβλημα ακόμη και με την αγορά των φαρμάκων του, όταν το 23% δεν πληρώνει για φάρμακα και το 17% δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα.
Οι Έλληνες δίνουν έμφαση στον ιδιωτικό τομέα, από τον οποίο προσδοκούν δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και οικονομική ανάπτυξη. Μάλιστα, το 53% του πληθυσμού περιμένει από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις να ενισχύσουν την κοινωνία και το 17% πιστεύει πως οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση.
Στο πλαίσιο αυτό, οι πολίτες εκτιμούν ότι οι φαρμακευτικές θα πρέπει να συμβάλλουν καθοριστικά στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας και τη μείωση της ανεργίας.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε η εταιρία μελετών IQVIA, τον περασμένο Ιούλιο, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 800 ατόμων, για τη διερεύνηση της κοινής γνώμης απέναντι στις φαρμακευτικές εταιρίες.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% του πληθυσμού εμπιστεύεται τις ελληνικές φαρμακευτικές, έναντι ποσοστού 17% που εμπιστεύεται τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες.
Τα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης φαίνεται πως παίζουν σημαντικό ρόλο, παρότι μόνο 4% των ερωτηθέντων ήταν σε θέση να αναφερθούν σε συγκεκριμένα προγράμματα.
Εντούτοις, το 49% του πληθυσμού δήλωσε ότι αντιμετωπίζει θετικότερα μια εταιρία που αναπτύσσει προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αγοράζοντας τα προϊόντα της εταιρίας αυτής, έναντι μιας άλλης η οποία δεν εφαρμόζει τέτοια προγράμματα.
Οι πιο γνωστές φαρμακευτικές στο ευρύ κοινό είναι η Bayer, η Novartis και η Vianex.
Θετικές πηγές πληροφόρησης για τις φαρμακευτικές αποτελούν οι φήμες από στόμα σε στόμα και το ίντερνετ, ενώ αρνητικές πηγές είναι η τηλεόραση και το ίντερνετ.
Από πλευράς εμπιστοσύνης, τα φάρμακα δεν κατέχουν τα πρωτεία.
Αντίθετα τα σκήπτρα της εμπιστοσύνης για τους Έλληνες κατέχει ο τουρισμός. Ακολουθούν οι τεχνολογίες, η ναυτιλία, τα σούπερ - μάρκετ, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τα τρόφιμα, με τις φαρμακευτικές να καταλαμβάνουν την 8η θέση και να τις ακολουθεί ο τομέας της καπνοβιομηχανίας.

Πηγή: healthmag