Αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων και πρόστιμα φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε προς συζήτηση στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος έως τις 15 Ιανουαρίου. Το νομοσχέδιο δημοσιεύτηκε χθες στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κοινοβουλίου και τα βασικά άρθρα που αφορούν τους φαρμακοποιούς είναι από το 257-259.
Ειδικότερα, οι βασικές αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τα φαρμακεία είναι οι εξής:
-Ελάχιστη υποχρεωτική λειτουργία 40 ωρών την εβδομάδα εντός των ορίων 8πμ-8μμ, από Δευτέρα έως Παρασκευή, κάτι που ορίζεται από την Περιφέρεια.
-Ορισμός αργιών: 1/1, 6/1, Καθαρά Δευτέρα, 25/3, M.Παρασκευή-Κυριακή-Δευτέρα Πάσχα, 1/5, Αγίου Πνεύματος, 15/8, 28/10, 25/12, 26/12 συν εορτές πολιούχων Αγίων.
-Υποχρεωτική συμμετοχή σε εφημερίες και διανυκτερεύσεις. Αναμένεται Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει τακριτήρια απαλλαγής και επανεξετάζονται όλες οι προηγούμενες απαλλαγές. Τα διευρυμένα φαρμακεία δεν μπορούν να ζητήσουν απαλλαγή.
-Προσωρινό κλείσιμο φαρμακείου μόνο για λόγους υγείας ή ανακαίνισης/μεταφοράς (καταργείται το ελεύθερο κλείσιμο της εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ)
-Δήλωση διευρυμένου ωραρίου ανά δίμηνο. Tυχόν διευρυμένο-επιπλέον ωράριο πρέπει υποχρεωτικά να δηλώνεται στην Περιφέρεια (καταργείται το "ελεύθερο ωράριο" άνευ δήλωσης). Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο έως 3.000 €.
-Χρηματικές κυρώσεις για όποιον χρησιμοποιεί πράσινο σταυρό ή τη λέξη "φαρμακείο" χωρίς να έχει τη σχετική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας
-Κατάργηση της Επιτροπής Τιμών Φαρμάκων με σκοπό την ταχύτερη διαδικασία έκδοσης Δελτίου Τιμών.
Πηγή: hellenicparliament





