ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση Επιμελητηρίου Φαρμακοποιών;

Ένα σημαντικό «άνοιγμα» στην πρόταση του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοποιών κ. Νίκου Κόλμαν για την ίδρυση ενός φορέα, ενός επαγγελματικού επιμελητηρίου που να εκπροσωπεί όλους τους φαρμακοποιούς, ανεξαρτήτως και που εργάζονται με στόχο την ισχυροποίηση του κλάδου έκανε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Κυριάκος Θεοδοσιάδης μιλώντας κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας τελετής του 18ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Φαρμακοποιών.


Ο κ. Θεοδοσιάδης στο χαιρετισμό του τόνισε ότι είχε από παλιά την άποψη ότι όλοι οι φαρμακοποιοί είναι στο ίδιο καράβι αλλά ότι πλέον έχουν ξεπεραστεί παλιότερες αντιλήψεις που διαιρούσαν τον κλάδο. Συγκεκριμένα στην ομιλία του ανέφερε τα εξής: «Δεν έχω μετανιώσει που πολλά χρόνια πριν αλλά και συνεχίζω να λέω ότι είμαστε στο ίδιο καράβι και μαζί πρέπει να βαδίσουμε, μαζί να αγωνιστούμε και μαζί θα βουλιάξουμε ή μαζί θα περάσουμε στην απέναντι όχθη. Πιστεύω ότι θα γίνει το δεύτερο και προς αυτήν την κατεύθυνση αγωνιζόμαστε όλοι μαζί και πιστεύω ότι εντέλει θα πετύχουμε παρά τις δυσκολίες οι οποίες μας ατσαλώνουν και μας κάνουν έτσι και πιο δυνατούς. Θέλω επίσης με πολύ ικανοποίηση να διαπιστώσω κάτι το οποίο τα προηγούμενα χρόνια, τις προηγούμενες δεκαετίες, όταν εγώ νέος συνάδελφος και συνδικαλιζόμενος έβλεπα μεταξύ των συναδέλφων που είχαν διαφορετικό αντικείμενο απασχόλησης να πλανάται. Αναφέρομαι σε διαχωρισμούς και συγκρουσιακές σχέσεις, «εμείς και οι άλλοι» , «οι έχοντες φαρμακείο και οι μη έχοντες φαρμακείο», «οι άσχετοι φαρμακοποιοί», «οι έτσι», οι «αλλιώς», «οι απέναντι», οι μεν εναντίον των δε, δικαστικές διαμάχες και τέτοια. Χαίρομαι που ωριμάσαμε μέσα από τη διαδικασία του χρόνου που προηγήθηκαν, ωριμάσαμε και μέσα από τις τραυματικές εμπειρίες τις οποίες όλοι ζήσαμε και διαπιστώσαμε ότι ο εχθρός δεν είναι εδώ μέσα, δεν είναι ανάμεσά μας, είναι κάπου έξω, πολύ έξω, ίσως και από τη χώρα την ίδια. Με αυτές τις σκέψεις και με αυτές τις διαδικασίες φαρμακευτικής, συνδικαλιστικής, πολιτικής, συναδελφικής ωρίμανσης χαίρομαι που βλέπω ότι συγκλίνουμε όλοι μας προς μία κατεύθυνση που είναι η ενιαία έκφραση όλων των δυνάμεων του κλάδου, η συσπείρωση και η δημιουργία μίας ισχυρής συνισταμένης που ο καθένας από τη δική του θέση θα συμβάλει στο μέτρο του δυνατού. Ας είμαστε γεροί και ας συνεχίσουμε τις προσπάθειες για το καλό αυτού που υπηρετήσαμε, αυτού που σπουδάσαμε και αυτού από το οποίο ζούμε».

Ο κ. Κόλμαν εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στάση του προέδρου του κ. Θεοδοσιάδη στο θέμα της ίδρυσης επιμελητηρίου φαρμακοποιών που ήταν και ο πολιτικός στόχος του συνεδρίου χαρακτηρίζοντάς θετική τη στάση του.

«Το επιμελητήριο ήταν το θέμα πολιτικής που έθεσε το 18ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοποιών το οποίο συζητήθηκε όπως αναμενόταν και ήταν και στόχος μας και υπάρχει θετική ανταπόκριση από τον πρόεδρο του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου, τον κ. Θεοδοσιάδη, το είπε τουλάχιστον δημόσια. Περιμένουμε και τους νοσοκομειακούς φαρμακοποιούς για να βρούμε ένας modus vivendi για να βρεθούμε μαζί και να φτιάξουμε μία στρατηγική επικοινωνίας με το υπουργείο. Για μένα είναι πολύ πρακτικό το θέμα, φτάνει να το πιστέψουμε. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία των εκλογών στην ΠΕΦ ένα από τα καθήκοντα του νέου διοικητικού συμβουλίου θα είναι να συναντηθούμε οι τρεις φορείς για να πούμε με ημερομηνία, πότε θα πάμε να δούμε τον υπουργό».

Γενικότερα το συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο από την Παρασκευή 6 έως και την Κυριακή 8 Οκτωβρίου είχε μεγάλη επιτυχία, αφού η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των συνέδρων εκφράστηκε με την παρακολούθηση των περισσότερων από τις ομολογουμένως πολλές εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα σε δύο μεγάλες αίθουσες του εμβληματικού αυτού χώρου και την μικρή σχετικά διαρροή –αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε πολλά τέτοιου είδους συνέδρια- στα πηγαδάκια έξω από τις αίθουσες.

Ο κ. Κόλμαν κάνοντας μία αποτίμηση ανέφερε ότι «πήγε περισσότερο καλά απ’ όσο το περίμενα και το σχεδίαζα και αυτό το λέω με μεγάλη ικανοποίηση. Πριν τρεις μέρες ξεκινούσαμε με ένα άγχος και ένα ερωτηματικό πόσο θα καταφέρουμε τους στόχους που βάλαμε να τους εκπληρώσουμε. Και τελικά τους ξεπεράσαμε. Υπολογίζαμε να έχουμε για να είναι επιτυχημένο το συνέδριο γύρω στους 200-250 φοιτητές και γύρω στους 100-150 επαγγελματίες υγείας, πανεπιστημιακούς και στους φοιτητές ξεπεράσαμε το στόχο μας καθώς ανήλθε στους 350 ο αριθμός όσων παρακολούθησαν τις εργασίες του συνεδρίου. Αυτά είναι τα αριθμητικά στοιχεία ως προς τη συμμετοχή. Θα σταθώ όμως και αυτό είναι το εκπληκτικό -γιατί όλοι μας ξέρουμε από συνέδρια- οι αίθουσες και τις τρεις μέρες ήταν στη χειρότερη περίπτωση κατά το ήμισυ γεμάτες. Αυτό δείχνει ότι το πρόγραμμα κάλυψε τους στόχους που έβαλε, τα θέματα ήταν αυτά που ζητούσαν οι συμμετέχοντες στο συνέδριο σ’ ένα μεγάλο βαθμό και η ικανοποίηση αυτή, ο ενθουσιασμός θα έλεγα καλύτερα, βγήκε από τις αίθουσες, εκφράστηκε στα «πηγαδάκια». Ιδιαίτερα καλά πήγαν οι διαλέξεις ειδικών θεμάτων, όπου άνθρωποι που έχουν χτίσει το όνομα τους στους χώρους που εργάζονται κατέθεσαν τις απόψεις τους και τις πολύτιμες εμπειρίες τους για συγκεκριμένα θέματα που έχουν να κάνουν με το χώρο δραστηριότητάς τους. Επίσης πολύ καλά πήγαν και οι 15 καθαρά επιστημονικές συζητήσεις -το ονομάσαμε FORUM φαρμακευτικών επιστημών- όπου μόνο πανεπιστημιακοί σε αυτήν την ενότητα ανέπτυξαν τα νέα δεδομένα στο χώρο με τον οποίο καταπιάνονται».

Ο κ. Κόλμαν αναφέρθηκε επίσης και στη συνεργασία με τους φοιτητές της Φαρμακευτικής οι οποίοι με την παρουσία τους έδειξαν το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τις εξελίξεις στο χώρο και τις εργασιακές προοπτικές που υπάρχουν. «Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι για τη συνεργασία με τους φοιτητές οι οποίοι είχαν το δικό τους Workshop για τις προοπτικές και τα διλήμματα της φαρμακευτικής του αύριο».

Οι φοιτητές γέμισαν τις αίθουσες του συνεδρίου, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα επιστημονικά θέματα καθώς και σε θέματα που σχετίζονταν με τις προοπτικές εργασίας ύστερα από την απόκτηση του πτυχίου τους, όπως για παράδειγμα ήταν οι βιωματικές διαλέξεις ανθρώπων που εργάζονται ως φαρμακοποιοί σε διάφορους χώρους, το φαρμακείο, την εκπαίδευση, την τοπική αυτοδιοίκηση ή τη δημόσια διοίκηση γενικότερα, τις ρυθμιστικές αρχές, τη βιομηχανία, το marketing, την έρευνα, τα νοσοκομεία και οι οποίοι περιέγραψαν τις συνθήκες και τον τρόπο εργασίας τους.

Η κ. Αριάδνη Κοσμαδάκη, ένα από τα άτομα που πριν τρία χρόνια ίδρυσαν το Συνέδριο Φοιτητών Φαρμακευτικής Ελλάδος, μιλώντας για το εν λόγω συνέδριο ανέφερε ότι «η ΠΕΦ κάθε χρόνο δείχνει ότι έχει όλο και μεγαλύτερη διάθεση εξωστρέφειας, αγγίζει όλους τους διαφορετικούς κλάδους, ανεβάζει τον πήχη στην ποιότητα του συνεδρίου». Σύμφωνα με την κ. Κοσμαδάκη το συνέδριο ικανοποίησε τις προσδοκίες των φοιτητών καθώς τέθηκαν πάρα πολλοί προβληματισμοί και καλύφθηκαν όλοι οι διαφορετικοί άξονες πάνω στους οποίους μπορεί να κινηθεί κάποιος πτυχιούχος φαρμακευτικής επαγγελματικά στο χώρο ανάλογα και με την προσωπικότητά του.


Πηγή : dailypharmanews