Ως Οδηγό καλεί ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ) την ελληνική Πολιτεία να χρησιμοποιήσει την πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για το ιδιοκτησιακό των φαρμακείων προκειμένου να μπορέσει να αποκρούσει τις όποιες πιέσεις των θεσμών αλλά και των «άγνωστης προέλευσης συμφερόντων» για περαιτέρω άνοιγμα του επαγγέλματος τα επόμενα χρόνια.
O πρόεδρος του ΠΦΣ κ. Κυριάκος Θεοδοσιάδης στο χαιρετισμό του σε Ημερίδα του Πειραϊκού Φαρμακευτικού Συνεταιρισμού (ΠΕΙΦΑΣΥΝ), ξεκαθάρισε δύο πράγματα: ότι βασική του προτεραιότητα είναι να διασφαλιστεί απέναντι σε όλα τα ντόπια και ξένα συμφέροντα ότι το φαρμακείο, σύμφωνα και με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν θα αντιμετωπιστεί ως εμπορικό κατάστημα αλλά ως χώρος παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόληψης και ότι περιμένει από το υπουργείο Υγείας στην πράξη να δείξει πόσο εκτιμά το ρόλο του φαρμακοποιού στο σύστημα Υγείας.
Δύο μέρες λοιπόν μετά, την Τετάρτη (27/9) έστειλε στον υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Ξανθό «Νομική Γνωμοδότηση για το ιδιοκτησιακό των φαρμακείων μετά την υπ’ αριθμόν 1804/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ» με την υπογραφή του Νομικού του Συμβούλου κ. Ηλία Δημητρέλλου εξηγώντας του στην ουσία ότι η εν λόγω απόφαση είναι μία «πάρα πολύ σημαντική απόφαση» η οποία «θα πρέπει να αποτελέσει (σε συνδυασμό με προγενέστερες αποφάσεις του ιδίου Δικαστηρίου αλλά και του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης) αφενός μεν οδηγό για την ελληνική Πολιτεία τα επόμενα χρόνια αναφορικά με το ιδιοκτησιακό των φαρμακείων, αφετέρου δε φρένο σε όσους ονειρεύονται (ή και ορέγονται) την άλωση των φαρμακείων από άγνωστης προελεύσεως συμφέροντα».
Ο ΠΦΣ μέμφεται την ελληνική πολιτεία για «αλα καρτ» εφαρμογή του ενωσιακού κεκτημένου εκ μέρους της με την προσπάθεια της να προωθήσει τη ρύθμιση για το ιδιοκτησιακό που ακύρωσε το ΣτΕ και εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του σε τέτοιες πρακτικές.
Τονίζει δε ότι η Ολομέλεια του ΣτΕ, εισερχόμενη και στην ουσία (έστω και εμμέσως), κατέστησε σαφές προς κάθε ενδιαφερόμενο ότι η συνταγματική επιταγή περί παροχής στους πολίτες υπηρεσιών υγείας υψηλού επιπέδου εξασφαλίζεται μόνο από τους φαρμακοποιούς ιδιοκτήτες των φαρμακείων τους, δοθέντος ότι όπως έχει δεκτό σε προηγούμενη απόφαση «τα φαρμακεία δεν αποτελούν αμιγώς εμπορικές επιχειρήσεις, αλλά ιδιότυπα καταστήματα, στα οποία συνδυάζεται η υπεύθυνη επιστημονική δραστηριότητα και η κοινωνική αποστολή με την εμπορική εκμετάλλευση» (ΣτΕ Ολομ. 229/2014).
Στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται πώς «στις κυριότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα στις Γερμανία, Αυστρία, Κύπρος, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Ουγγαρία, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Σλοβενία και Εσθονία από το 2020, αλλά και σε Τουρκία και Σκόπια, ιδιοκτήτες των φαρμακείων είναι μόνο οι φαρμακοποιοί».
Υπενθυμίζεται ότι για τους θεσμούς τα ανοικτά επαγγέλματα, «είναι ένα κεφάλαιο πάντα ανοικτό, παρά τις αλλεπάλληλες ρυθμίσεις». Το ζήτημα βέβαια από εδώ και πέρα είναι το εάν και πως το υπουργείο Υγείας θα χρησιμοποιήσει το «όπλο» που έχει στα χέρια του από το ΣτΕ (σε συνδυασμό με προγενέστερες αποφάσεις του ιδίου Δικαστηρίου αλλά και του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης) προκειμένου να δείξει ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις θέσεις –και πολύ περισσότερο όταν αυτές είναι εμπεριστατωμένες- των επαγγελματιών υγείας –εν προκειμένω των φαρμακοποιών- που έτσι κι αλλιώς εκπροσωπεί, στις διαβουλεύσεις της με τους θεσμούς.
Διαβάστε εδώ τη «Νομική Γνωμοδότηση για το ιδιοκτησιακό των φαρμακείων μετά την υπ’ αριθμόν 1804/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ»
Πηγή : dailypharmanews





