Δευτέρα, 3 Απριλίου 2017

Εκπτώσεις παραφαρμάκων και καλλυντικών προς φαρμακεία και φαρμακαποθήκες.

Print Friendly and PDFPrintPrint Friendly and PDFPDF
Η οικονομική δυσπραγία, οι πολλές ανακατατάξεις και αλλαγές στο χώρο των φαρμακείων και το γενικότερο κλίμα οικονομικής κρίσης που βιώνουμε σαν χώρα αλλά φυσικά και σαν κλάδος έχει οδηγήσει πολλούς συναδέλφους να ψάξουν τρόπους για να βγάλουν απο το τέλμα τα φαρμακεία τους. 

Μη έχοντας λοιπόν τρόπους να αντισταθμίσουν τις συνεχόμενες μειώσεις τιμών και τα κουρέματα στο ποσοστό κέρδους, στράφηκαν αναγκαστικά στην προσπάθεια για ανάπτυξη του τμήματος των παραφαρμάκων και των καλλυντικών στα φαρμακεία τους. Οι δυσκολίες και σε αυτό το κομμάτι πολλές. Οι μεγάλες απαιτήσεις των εταιρειών για δαπανηρές τοποθετήσεις προϊόντων απο τις ''καλές μάρκες'' που τα μικρομεσαία φαρμακακεία δεν μπορούν να αντέξουν, οι μεγάλες εκπτώσεις που δίνουν τα ''μεγάλα'' φαρμακεία, ο κανιβαλισμός των τιμών που γίνεται μέσω των eshop , ήταν και παραμένουν απο τα
βασικότερα προβλήματα. 

Έτσι λοιπόν κάπου σε αυτό το σημείο έκαναν την εμφάνιση τους οι κοινές αγορές παραφαρμάκων και καλλυντικών από μικρές ομάδες φαρμακείων. Τα οφέλη αρκετά. Ευκολότερη πρόσβαση στις μεγάλες κλίμακες εκπτώσεων των εταιρειών, λιγότερο στοκ εμπόρευμα, δυνατότητα τοποθέτησης παραπάνω brands στο κάθε φαρμακείο. 

Οι εταιρίες θορυβήκαν όμως από τέτοιες δράσεις? Από συζητήσεις με παράγοντες της αγοράς, θα έλεγα το αντίθετο. Τα μεγάλα φαρμακεία και eshop συνεχίζουν να παίρνουν τις μεγάλες κλίμακες και τα μικρά φαρμακεία που μέχρι τώρα δεν αγόραζαν καθόλου, πλέον καταναλώνουν και αυτά μέσω αυτού του τρόπου. Οπότε μεγαλύτερες πωλήσεις και για τις εταιρείες και άρα όλοι χαρούμενοι. 

Στον αντίλογο όλων των παραπάνω όμως εμφανίστηκαν και φωνές που λένε, ''μα καλά 3 φαρμακεια αγοράζουμε μαζί και παίρνουμε 20% εκπτωση, η ταδε φαρμακαποθήκη που αγοράζει χιλιάδες από αυτό το προϊόν γιατί δεν παίρνει την ίδια και παραπάνω έκπτωση?" Και κάπου εκεί τα σενάρια παραφιλολογίας και οι θεωρίες συνωμοσίας παίρνουν και δίνουν. 

Η αλήθεια όμως συνάδελφοι είναι μια. Οι εταιρείες (και καλά κάνουν) πάντα κοιτούσαν και θα κοιτάνε το μέγιστο για αυτές κέρδος. Με το να δώσουν τις ίδιες κλίμακες εκπτώσεων σε μια φαρμακαποθήκη θα είναι σαν να υπογράφουν το κλείσιμο των εμπορικών τους τμημάτων (από εκεί δηλαδή που κερδίζουν τα περισσότερα). Οπότε ας βγει μια καλή απο το μυαλό μας οτι οι φαρμακαποθήκες δεν το προσπαθούν αρκετά, ή δεν πιέζουν τις εταιρείες. Δεν συμφέρει σε κανένα μεγάλο brand να γκρεμίσει την εκπτωτική πολιτική του, που έχτισε τόσα χρόνια και να δώσει στην ουσία όλη τη διάθεση των προϊόντων του σε έναν και μόνο χονδρέμπορο με την μέγιστη κιόλας έκπτωση. 

Οπότε όσοι επιθυμούν για αυτό το θέμα να βρουν ενόχους σε φαρμακαποθήκες και συνεταιρισμούς, ας στραφούν καλύτερα αλλού. 

Ναούμ Παναγιώτης 
Φαρμακοποιός, 
Msc Οικονομολόγος 
Αναπλ. Αντιπρόσωπος ΠΦΣ