ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Ηλεκτρονικός φάκελος υγείας με αντιγραφή από την οθόνη, χειρόγραφα!

Τα προβλήματα στην διαλειτουργικότητα των συστημάτων, τέθηκαν επί τάπητος σε ημερίδα του Ελληνικού Συνδέσμου Πληροφορικής Υγείας

Στο τέλος Οκτωβρίου θα συσταθεί από το υπουργείο Υγείας το Δίκτυο Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Υγείας, το οποίο θα λειτουργεί υπό το Εθνικό Συμβούλιο Δημόσιας Υγείας (ΕΣΥΔΥ).


Στο μεταξύ, για την ηλεκτρονική διαχείριση των πληροφοριών που θα συλλέγονται από την κατάρτιση μητρώων ασθενών και ασθενειών, αλλά και από τη διαμόρφωση του ατομικού φακέλου υγείας, συγκροτήθηκαν τέσσερις υποομάδες, για τον καθορισμό πλαισίου υποστήριξης της ΗΔΙΚΑ, τη διαλειτουργικότητα, την ενοποίηση του περιβάλλοντος στο οποίο συνταγογραφούν οι γιατροί ηλεκτρονικά και την κατάρτιση ηλεκτρονικού φακέλου υγείας υπό τη διεύθυνση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του υπουργείου Υγείας.

Τα παραπάνω τόνισε ο κ. Βασίλης Θεοδώρου, διευθυντής του γραφείου του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Υγείας Γιάννη Μπασκόζου, κατά τη διάρκεια ημερίδας του Ελληνικού Συνδέσμου Πληροφορικής Υγείας με θέμα «Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας & Διαλειτουργικότητα».
Στην ομιλία του, ο κ. Θεοδώρου, σημείωσε ότι "χωρίς ενιαία μητρώα ασθενών, δεν μπορούμε να μιλάμε για ατομικό φάκελο ασθενούς.

Για την κατάρτισή τους, χρειάζεται η συμμετοχή της ΗΔΙΚΑ, του ΕΟΠΥΥ και η σύσταση των κατάλληλων θεσμικών οργάνων, καθώς επίσης και η προτυποποίηση κάθε πληροφοριακής βαθμίδας".

Καθοριστικό στοιχείο στη διαδικασία συλλογής και χρήσης των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων στους φακέλους των ασθενών, είναι η προστασία του Δημοσίου συμφέροντος, αλλά και του πολίτη, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Κυβέρνησης στους φτωχούς και αποκλεισμένους.

Σημείωσε ακόμη ότι είναι απαραίτητη η εκπαίδευση των γιατρών στο ηλεκτρονικό σύστημα, αλλά και η βελτίωση της αντίληψης του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού απέναντι στην χρήση των ψηφιακών μέσων στην υγεία, ενώ τόνισε ιδιαίτερα πως τα στοιχεία θα πρέπει να τηρούνται σωστά.


ΗΔΙΚΑ

Από την πλευρά της ΗΔΙΚΑ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Αναστάσιος Τάγαρης, σημείωσε πως το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης καλύπτει τον ΕΟΠΥΥ, το ΤΥΠΕΤ, το ταμείο υγείας της ΕΥΔΑΠ, ενώ γίνονται ήδη κι άλλες συζητήσεις με άλλα ταμεία προκειμένου να εξυπηρετηθούν από το σύστημα, καθώς σήμερα καλύπτεται μέσω της εφαρμογής, το 98% της χώρας.

Ήδη λειτουργεί ένα ηλεκτρονικό «περιβάλλον» για τους γιατρούς, ένα για τους φαρμακοποιούς και ένα τρίτο για τα ηλεκτρονικά ραντεβού, μέσω των οποίων γίνεται η οργάνωση με τα τηλεφωνικά κέντρα.

Πάνω στο σύστημα αυτό θα στηριχθεί και η εθνική υποδομή για την ηλεκτρονική διασύνδεση του συστήματος υγείας, προκειμένου να λειτουργήσουν τα υπό κατάρτιση Μητρώα Ασθενών και Ασθενειών, να δημιουργηθεί συνοπτικό ιστορικό του ασθενή και στη συνέχεια να μετεξελιχθεί σε Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας.

Τα πλεονεκτήματα από την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών υγείας, περιλαμβάνουν βέλτιστη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών, δημιουργία βάσεων δεδομένων με «ζωντανά» και μετρήσιμα δεδομένα για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, καλύτερη αξιοποίηση των πόρων (ανθρώπινων και φυσικών), αξιοποίηση ελεγκτικών μηχανισμών, μείωση της γραφειοκρατίας, περιστολή δαπανών, υποστήριξη πολιτικής για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, αλλά και εξασφάλιση αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων για τη λειτουργία του συστήματος.


Αντιγραφή από την οθόνη!

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, στελέχη εταιριών πληροφορικής που έχουν αναλάβει την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων στα νοσοκομεία, επεσήμαναν την ανάγκη προτυποποίησης των διαδικασιών και απλούστευσής τους, δεδομένου ότι υπάρχει η ιατρική γνώση για τη διαχείριση του κάθε περιστατικού. Το μόνο που χρειάζεται είναι η αποτύπωση της διαχείρισης αυτής, σε προτυποποιημένες διαδικασίες, ώστε εξ΄ αρχής να αποτυπώνονται σωστά τα δεδομένα, με τον απλούστερο τρόπο.

Ως παράδειγμα δόθηκε η περίπτωση έγκρισης ακτινοθεραπευτικών σχημάτων, για τα οποία χρειάζεται η συμπλήρωση 50 πεδίων προκειμένου να εγκριθούν οι αγωγές, με αποτέλεσμα το σύστημα να εξυπηρετείται μόνο από τον ιδιωτικό τομέα (προκειμένου να δικαιολογηθούν τα τιμολόγια από τον ΕΟΠΥΥ), ενώ στα δημόσια νοσοκομεία, η καταγραφή δεν τηρείται.
Αντίστοιχα, επισημάνθηκαν γραφειοκρατικές διαδικασίες του δημοσίου, όπου για παράδειγμα,προβλέπεται ειδική ομάδα καταγραφέων, η οποία μεταβαίνει στα νοσοκομεία, για να αντιγράψει χειρόγραφα (!) τα στοιχεία που έχουν τηρηθεί από το νοσοκομείο για κάθε ασθενή, προκειμένου στη συνέχεια οι καταγραφείς, να «περάσουν» τα στοιχεία στο κεντρικό ηλεκτρονικό μητρώο ασθενών!


Πηγή : healthmag