ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Mείωση πάνω από 35% στις πωλήσεις καλλυντικών

Σε ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις. Στην ίδια μοίρα και τα αντηλιακά, ενώ κρατούν αντιστάσεις τα αντικουνουπικά.

Σε ελεύθερη πτώση, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε πέρσι, βρίσκονται οι πωλήσεις σε αντιηλιακά και ενυδατικές κρέμες, παρά το ότι βρισκόμαστε στα μέσα του καλοκαιριού, μας λένε στελέχη από τον χώρο του φαρμακείου. Σύμφωνα με αυτούς, τρεις είναι οι κατηγορίες που παραδοσιακά εμφανίζουν μεγαλύτερη ζήτηση το καλοκαίρι και αυτές είναι τα καλλυντικά (κυρίως κρέμες ενυδατικές), τα αντηλιακά και τα αντικουνουπικά.


Κάτι που φέτος δεν ισχύει με τις συγκεκριμένες κατηγορίες, oι οποίες δεν φαίνεται να ελκύουν το αγοραστικό ενδιαφέρον. Τα μεν καλλυντικά εκτιμάται ότι εμφανίζουν πτώση στις πωλήσεις τους πάνω από 35%, τα αντηλιακά παρουσιάζουν μειωμένο τζίρο πάνω από 25%, ενώ τα αντικουνουπικά έχουν οριακή μείωση σε σχέση με την περσινή περίοδο.

Σημειώνεται ότι το μεικτό περιθώριο κέρδους για τα φαρμακεία όσον αφορά τα εν λόγω είδη είναι στο 37%, ενώ αν προσμετρηθεί και η έκπτωση που έχουν από τις εταιρείες (βιομηχανίες ή εταιρείες διανομής) μπορεί να είναι και πάνω από 50%.

Παράγοντας του κλάδου, μας ανέφερε ότι σαφώς η μεγαλύτερη ζημιά αφορά τα καλλυντικά-αντηλιακά, όπου η μέση τιμή απόδειξης σήμερα είναι 8-9 ευρώ, όταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ήταν 14-15 ευρώ, ενώ προ κρίσης (πριν το 2010) ξεπερνούσε άνετα τα 20 ευρώ. Σημειώνεται ότι η συνολική αγορά των καλλυντικών σε τιμές καταναλωτού είναι περί τα 800 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 270 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύουν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος.

Η ζημιά αυτή, κατά την ίδια πηγή, απορρέει πρωτίστως από την οικονομική κατάσταση των καταναλωτών οι οποίοι έχουν βάλει ακόμη και θέματα υγείας σε δεύτερη μοίρα όσον αφορά τις αγορές τους. Μεγάλο κακό, υποστηρίζει, έχουν πετύχει και τα e-shop που πωλούν τα εν λόγω προϊόντα και κάτω του κόστους, αλλά και οι διευρυμένοι συνάδελφοι που λειτουργούν τα φαρμακεία τους 8 το πρωί με 11 το βράδυ. Και οι δύο περιπτώσεις για τον συγκεκριμένο παράγοντα αποτελούν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Κατάσταση που σαφώς και έχει προβληματίσει τις βιομηχανίες καλλυντικών, οι οποίες παρά τα καινοτόμα προϊόντα που λανσάρουν δεν μπορούν να ξορκίσουν την πτώση των πωλήσεων που τουλάχιστον για φέτος δεν φαίνεται να φρενάρει.


Πηγή : iatronet