Η διάταξη νόμου που έφερε ο κ. Κατρούγκαλος:
1. Καταργεί αναδρομικά από 1-1-2016 το ταμείο μονοσυνταξιούχων.
2. Υπόσχεται ότι θα γίνει αναλογιστική μελέτη χωρίς να υπάρχει καμία δέσμευση για το πότε θα γίνει. Μπορεί σ’ ένα μήνα, σ’ ένα χρόνο, άγνωστο πότε. Μια ακόμη υπόσχεση προς τους ιθαγενείς για να χρυσώσει το χάπι και να συντηρεί ελπίδες.
3. Το ταμείο των μονοσυνταξιούχων τυπικά και ουσιαστικά δεν θα έχει πλέον το παραμικρό έσοδο, εφ’ όσον καταργείται. Άρα είναι θέμα χρόνου να τελειώσουν τα αποθέματά του, αφού το ταμείο θα έχει μόνο έξοδα (πληρωμές) και μηδενικά έσοδα. Πόσο θα αντέξει; Κάποιους μήνες; Ίσως. Αν στο μεταξύ τα χρήματά του δεν έχουν μεταφερθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος, για να καλύψουν τις χιλιάδες τρύπες.
Προσωπικά δεν έχω την παραμικρή ελπίδα ότι υγειονομικοί που θα συνταξιοδοτηθούν μετά από 2-3 χρόνια θα εισπράξουν έστω και ελάχιστη προσαύξηση της σύνταξης από το πρώην ταμείο των μονοσυνταξιούχων. Ίσως είμαι και πολύ αισιόδοξος.
4. Είναι προφανές ότι προκειμένου κάποιοι νέοι συνταξιούχοι να προλάβουν να πάρουν κάποια μικρή προσαύξηση σύνταξης, θα μειωθεί δραστικά η προσαύξηση που εισπράττουν οι ήδη συνταξιούχοι. Μέχρι να τελειώσουν τα χρήματα για όλους. Για τους συναδέλφους που έχουν 10-15 χρόνια ασφάλισης, ας μη συζητάμε καθόλου. Να μη προσμένουν ούτε ένα (1) ευρώ.
Συμπέρασμα: Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ γνωρίζει πολύ καλά να γκρεμίζει. Για να δημιουργεί ουδείς λόγος. Πράγματι ποια ανάγκη επέβαλε την κατάργηση του κλάδου μονοσυνταξιούχων, αφού ως αυτοχρηματοδοτούμενος δεν προκαλούσε την παραμικρή επιβάρυνση στον προϋπολογισμό;
Πρόταση: Να υπάρξει μεγάλη, έντονη και δυναμική αντίδραση του κλάδου. Η μάχη να δοθεί σε πολιτικό, κοινοβουλευτικό και νομικό επίπεδο, ζητώντας να μας επιστρέψουν τα χρήματα που καταβάλαμε.
Υπάρχουν κάποιοι υπεύθυνοι στην Κυβέρνηση που πρέπει να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη με μηνύσεις και αγωγές. Η υπεξαίρεση των χρημάτων που καταβάλαμε επί δεκαετίες δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Όσο υπάρχουν ακόμη ανώτατα δικαστήρια (ΣτΕ, Άρειος Πάγος), πρέπει να σταματήσουν τη λεηλασία του Ταμείου μας.
Υπάρχουν βέβαια και οι πολιτικές-συνδικαλιστικές ευθύνες όσων από το χώρο μας βοήθησαν με κάθε τρόπο για να στρωθεί το σημερινό πολιτικό περιβάλλον. Το κακό είναι ότι τη ζημιά την πληρώνουμε όλοι…
Για την ΑΕΣΠ
Κυριάκος Θεοδοσιάδης





