ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts


Συνέδριο Φαρμακευτικού Marketing: Ο ασθενής στο επίκεντρο

Από τη μια πλευρά μια διεθνής προσπάθεια ενδυνάμωσης των ασθενών και από την άλλη οι ατελέσφορες, αποσπασματικές προσπάθειες της ελληνικής πολιτείας. Η νέα πραγματικότητα, που διαμορφώνεται σε κάθε πτυχή χώρο της Υγείας και του Φαρμάκου και την οποία συνθέτουν οι περιορισμένοι πόροι και η ανάγκη να τοποθετηθεί, ουσιαστικά, στο επίκεντρο ο Ασθενής, θα απασχολήσει το 10ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Marketing, που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Marketing (Ε.Ε.Φα.Μ.).


Ο τίτλος του συνεδρίου, που θα διεξαχθεί στις 10, 11 και 12 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, περιγράφει επαρκώς αυτή την πραγματικότητα: «Αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις, με τον ασθενή στο επίκεντρο».

Την κατάσταση, όπως διαμορφώνεται, περιέγραψαν στις τοποθετήσεις τους οι επικεφαλής του Φαρμάκου.

«Υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ για αποτελεσματικά προγράμματα επικοινωνίας και ενημέρωσης ασθενών», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ), Θ. Τρύφων, ενώ ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ), Ο. Παπαδημητρίου τόνισε πως «η εκπαίδευση των ασθενών είναι ουσιαστική για την έκβαση της νόσου τους, καθώς η συμμετοχή τους στην [διαχείριση της] πάθηση είναι 50%».

«Η κρίση μας προκαλεί να είμαστε πιο ευρηματικοί, αξιοποιώντας καλύτερα τους περιορισμένους πόρους. Πρέπει όμως να υπάρξει και ένα όριο», σημείωσε ο κ. Παπαδημητρίου.
Ερωτηθείς γύρω από το ρόλο της πολιτείας στην προσπάθεια ανάπτυξης ενός ουσιαστικά ασθενοκεντρικού συστήματος υγείας, ο κ. Τρύφων υπογράμμισε την απουσία συνέχειας στην πολιτεία, τις υπηρεσίες της και τις δράσεις της, κάτι που δεν χαρακτηρίζει τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις. «Πρέπει να υπάρξει μια σταθεροποίηση», τόνισε αλλά ανέδειξε και τις κοινές προσπάθειες με τον ΕΟΦ και την πολιτεία για την ανάδειξη του ρόλου των γενοσήμων.
«Δεν υπάρχει και ο καλύτερος συντονισμός», υπογράμμισε από την πλευρά του ο κ. Παπαδημητρίου, σημειώνοντας πως συχνά ο ιδιωτικός τομέας αναγκάζεται να προσφέρει υπηρεσίες που όφειλε να προσφέρει η πολιτεία.

Οι κεντρικοί θεματικοί άξονες του φετινού Συνεδρίου κινούνται γύρω από τις προτεραιότητες του ασθενοκετρισμού. Συγκεκριμένα, το συνέδριο της ΕΕΦΑΜ θα κινηθεί γύρω από τη σταδιακή επικράτηση της ασθενοκεντρικής κουλτούρας στο χώρο της Υγείας, την αξιοποίηση των δεδομένων καθημερινής κλινικής πρακτικής, τις σύγχρονες προκλήσεις για το φαρμακευτικό marketing και τον τομέα της ιατρικής ενημέρωσης, όπως και η ανάδειξη του νέου ρόλου του φαρμακοποιού.

«Το φετινό Συνέδριο έρχεται να τονίσει μια εξαιρετικά σημαντική πτυχή του φαρμακευτικού marketing, τον ασθενή, αναδεικνύοντας το νέο του ρόλο στη λήψη των θεραπευτικών αποφάσεων, αλλά και τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις που έχει από τους επαγγελματίες υγείας και τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις», σημείωσε κ. Τρύφων και αναφέρθηκε στην προοπτική της διαμόρφωσης ενός νέου μοντέλου επικοινωνίας ιατρού – ασθενή, αλλά και στην ανάπτυξη της ασθενοκεντρικής αντίληψης στη φαρμακοβιομηχανία, ως νέα και απαραίτητη τάση για την επιτυχία του φαρμακευτικού marketing.

«Όλα όσα γίνονται στο χώρο μας έχουν έναν μόνο τελικό αποδέκτη, τον ασθενή», σημείωσε ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του ρόλου του φαρμακοποιού ως συμβούλου φαρμακευτικής φροντίδας και ως παράγοντα προώθησης της αυτοφροντίδας και της συμμόρφωσης του ασθενή στις οδηγίες του γιατρού του. Επεσήμανε, δε, τις νέες προκλήσεις που θέτει η νέα αυτή πραγματικότητα για τον τομέα της οργάνωσης των τμημάτων ιατρικής ενημέρωσης, καθώς και στο σύνολο των ικανοτήτων που πρέπει να έχουν όλα τα στελέχη που έρχονται σε επαφή με επιστήμονες υγείας.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται επίσης η συζήτηση σχετικά με την αξιοποίηση των δεδομένων καθημερινής κλινικής πρακτικής από τη φαρμακοβιομηχανία και το σύστημα Υγείας, με έμφαση στο ρόλο των δεδομένων αυτών για τη διαμόρφωση της στρατηγικής πρόσβασης και προώθησης των φαρμακευτικών προϊόντων στην αγορά. Επιπρόσθετα, θα διερευνηθούν οι νέοι τρόποι χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στο φαρμακευτικό marketing, με γνώμονα τις ανάγκες του ασθενή και την προαγωγή της ασθενοκεντρικής νοοτροπίας.

Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου, η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Marketing, Ζωή Στεφανίδου, παρουσίασε τους στόχους και τις δράσεις της Ε.Ε.Φα.Μ., αναφερόμενη στα 25 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας της στην κατεύθυνση της κοινής ωφέλειας και της επιμόρφωσης των στελεχών των φαρμακευτικών επιχειρήσεων. Επιστέγασμα της πορείας αυτής, αποτελεί το Συνέδριο της Ε.Ε.Φα.Μ., το οποίο διεξάγεται κάθε δύο χρόνια και συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων διοργανώσεων στο χώρο της υγείας και του φαρμάκου.

Κεντρικός ομιλητής της φετινής διοργάνωσης είναι ο Κώστας Βασιλείου, εκπαιδευτικός και ερευνητής, ο οποίος θα εξετάσει την προαγωγή της καινοτομίας μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία συνδυαστικά με το παιχνίδι. Ο Κώστας Βασιλείου, έχει εισαγάγει τη διδασκαλία της ρομποτικής στην Ελλάδα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις μη προνομιούχες ομάδες μαθητών, όπως τα παιδιά των Ρομά, τα παιδιά που ζουν σε υποβαθμισμένες περιοχές και τα παιδιά που φιλοξενούνται σε σωφρονιστικά ιδρύματα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι έχει αναδειχθεί ένας από τους 100 καλύτερους εκπαιδευτικούς του κόσμου από τον εκπαιδευτικό φορέα LEGO Foundation.

H Συνέντευξη Τύπου ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των «Αριστείων Φαρμακευτικού Marketing», από τη Σοφία Νάσιου,

Γενική Γραμματέα Δ.Σ. της Ε.Ε.Φα.Μ. Τα «Αριστεία Φαρμακευτικού Marketing » είναι ο μοναδικός θεσμός στην Ελλάδα που επιβραβεύει τις καλύτερες και πιο καινοτόμες πρακτικές φαρμακευτικού marketing των δύο προηγούμενων ετών.

Οι φετινές προκριθείσες υποψηφιότητες σε κάθε μία από τις 4 κατηγορίες συμμετοχής, έχουν ως εξής:

Καμπάνια Νέου Προϊόντος
FORXIGA, ASTRAZENECA
PRAVAFENIX, ANGELINI PHARMA
Καμπάνια Franchise – Επαναλανσαρίσματος Προϊόντος
HUMIRA, DESTINATION YOU, ABBVIE PHARMACEUTICALS
INEGY/EZETROL, Για την καρδιά σου αξίζει να πέσεις πολύ χαμηλά, MSD
Καμπάνια Ενημέρωσης / Ευαισθητοποίησης Κοινού
Αποκαλύψτε το Δέρμα σας, NOVARTIS
Fashion. Uncovered, ABBVIE PHARMACEUTICALS
Καμπάνια ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.
DAFLON, SERVIER
LIVOSTIN, JOHNSON & JOHNSON


Πηγή : virus