ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts


Το φαρμακευτικό μάρκετινγκ απαντά στις προσκλήσεις της εποχής

Το φαινόμενο του Digital Darwinism περιγράφει την εξέλιξη της τεχνολογίας και της κοινωνίας όταν την ίδια στιγμή οι εταιρίες αδυνατούν να εξελιχθούν και παραμένουν προσκολλημένες σε παραδοσιακές πεποιθήσεις, στρατηγικές και απόψεις.

Ωστόσο αυτό φαίνεται σιγά σιγά να αλλάζει με το πέρας του χρόνου. Η εικόνα που έχω σχηματίσει από τις επαφές μου με τις φαρμακευτικές εταιρίες είναι ότι κάποιες από αυτές έχουν ενεργοποιηθεί σημαντικά. Τα στελέχη αναγνωρίζουν ότι το περιβάλλον έχει διαφοροποιηθεί, οι ισορροπίες στο σύστημα της υγείας έχουν αλλάξει και οι ασθενείς βρίσκονται τώρα στο επίκεντρο. Συνεπώς καλούνται να πάρουν αποφάσεις για το μέλλον των εταιριών.


Μπορώ να πω ότι είμαι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος διότι η διαδικασία επικοινωνίας και προσέγγισης των κοινοτήτων αρχίζει να γίνεται δημιουργική και όπως μπορείτε να φανταστείτε διαδίκτυο, τεχνολογία και social media κερδίζουν έδαφος στις συζητήσεις και δράσεις των εταιριών.

Για να αποφύγετε λάθη που μπορεί να σας οδηγήσουν σε αναποτελεσματικές πρακτικές θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε ότι στο σημερινό περιβάλλον της αγοράς, αν θέλετε να κερδίσετε την προσοχή, εμπιστοσύνη και πιστότητα των ανθρώπων οφείλετε να συνδέσετε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα με τις προσδοκίες και ανάγκες των κοινοτήτων. Ειδάλλως, θα κάνετε προσπάθειες για να λέτε ότι κάτι κάνατε.

Στον κοινωνικό συνδεδεμένο κόσμο που ζούμε σήμερα όπου ο καθένας μιλάει, εκφράζεται, δημιουργεί και διανέμει περιεχόμενο η δράση μας είναι ισχυρότερη από τα λόγια. Αν σκέφτεστε να ενσωματώσετε τεχνολογία και διαδίκτυο στις εταιρικές σας δραστηριότητες φροντίστε να υιοθετήσετε στοιχεία όπως η ανοιχτοσύνη, ο διάλογος, η κοινωνικότητα.

Τα social media δεν είναι εργαλεία broadcasting, δεν είναι τα νέα μαζικής ενημέρωσης και προώθησης των εταιρικών μηνυμάτων. Πολλές εταιρίες από άλλους κλάδους βούτηξαν στο ψηφιακό περιβάλλον και απογοητεύτηκαν πολύ γρήγορα διότι είδαν αποτελέσματα. Αυτό συνέβη διότι χρησιμοποιήσαν τα νέα μέσα με τον παραδοσιακό τρόπο σκέψης, push τακτικές διαφημίσεις και banners.

Η νέα αξία βρίσκεται στην αλληλεπίδραση, στην διαδραστικότητα, στον διάλογο. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στο social και όχι στο media διότι τα social media είναι συνδέσεις, κοινότητες, groups, συζητήσεις, ανταλλαγές εμπειριών, πληροφοριών και δεδομένων.

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε δραστηριότητα οφείλετε να αναλύσετε την επίδραση της τεχνολογίας και του διαδικτύου στο κοινό που θέλετε να απευθυνθείτε, βλέποντας πως αυτή επηρεάζει την συμπεριφορά τους. Αξιολογήστε τη δύναμη του μέσου και πως αυτό μπορεί να υπηρετήσει τους σκοπούς σας και τις ανάγκες του κοινού σας. Αυτή η πρώτη ανάλυση θα σας δώσει αρκετά στοιχεία για την στρατηγική που θα ακολουθήσετε.

Δίχως δεδομένα, θα σχεδιάσετε στρατηγικές για την σχεδίαση. Θα κάνετε την εταιρία πιο digital αλλά όχι απαραίτητα και καλύτερη στα μάτια των κοινοτήτων, θα συνεχίσετε να βαδίζετε στο σκοτάδι με άγνωστο προορισμό και το μόνο σίγουρο ότι πολύ γρήγορα θα έρθει η απογοήτευση.

Γράψτε σε μια πρόταση πιο θέλετε να είναι το κοινωνικό αποτύπωμα της προσπάθειά σας. Με ποιον τρόπο θα βοηθήσετε τους ανθρώπους να δημιουργήσουν καλύτερες εμπειρίες. Αν γνωρίζετε ότι αναζητούν πληροφορίες διότι τους ενδιαφέρει να μάθουν για την ασθένειά τους, επενδύστε στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου. Αν θέλετε να δημιουργήσετε σχέσεις επικεντρωθείτε στην συν-δημιουργία και συχνή αλληλεπίδραση υπό ένα κοινό σκοπό.

Δεν υπάρχει μυστικό αρκεί να αλλάξετε τις προτεραιότητες στο μυαλό σας. Δεν είναι η εταιρία, δεν είναι το σκεύασμα, δεν είναι η υπηρεσία, είναι ο άνθρωπος που έχετε απέναντί σας. Δείτε τη σχέση σας με μια νέα ματιά, αγκαλιάστε τους αν θέλετε την αγκαλιά τους, ακούστε τους αν θέλετε να σας ακούσουν βοηθήστε τους να γίνουν καλύτεροι και έπειτα αφήστε τους να μιλήσουν για εσάς.


Πηγή : pmjournal