Τις διαπραγματεύσεις για την ανταλλαγή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που βρίσκονται οι Sanofi και Boehringer Ingelheim ανακοίνωσαν δύο φαρμακευτικές επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με ανακοίνωση τους, η προτεινόμενη ανταλλαγή αφορά στις δραστηριότητες της Sanofi στον Κτηνιατρικό Τομέα («Merial») αξίας 11,4 δις ευρώ και τον Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων Υγείας (CHC) της Boehringer Ingelheim αξίας 6,7 δις. ευρώ. Ο Τομέας Καταναλωτικών Προϊόντων της Boehringer Ingelheim στην Κίνα θα εξαιρεθεί. Στην πρόταση περιλαμβάνεται επίσης μία ακαθάριστη καταβολή μετρητών από την Boehringer Ingelheim στη Sanofi ύψους 4,7 δις. ευρώ.
Ο Κτηνιατρικός Τομέας είναι πολύ ελκυστικός όσον αφορά στην καινοτομία, τις δυνατότητες ανάπτυξης και την κερδοφορία. Η συνεργασία της Merial και της Boehringer Ingelheim θα δημιουργήσει το δεύτερο μεγαλύτερο παίκτη στην κτηνιατρική αγορά παγκοσμίως με pro forma πωλήσεις ύψους περίπου 3,8 δις ευρώ το 2015 και προοπτικές για ηγετική θέση. Τα συνδυασμένα από τις δύο εταιρείες χαρτοφυλάκια και τεχνολογικές πλατφόρμες όσον αφορά στα αντι-παρασιτικά, εμβόλια και φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα θα λειτουργήσουν καταλυτικά για την ανάπτυξη. Τα χαρτοφυλάκια είναι σε μεγάλο βαθμό συμπληρωματικά, συνδυάζοντας την εμπειρία της Merial στα κατοικίδια ζώα και τα πουλερικά και την τεχνογνωσία της BI στους χοίρους.
«Με τις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις που έχουμε ξεκινήσει με την Boehringer Ingelheim, ανταποκρινόμαστε ταχύτατα σε έναν από τους βασικούς στόχους του Στρατηγικού μας Χάρτη για το 2020 (2020 Roadmap), δηλαδή την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μας σε τομείς όπου αυτό είναι εφικτό. Η ανταλλαγή αυτή θα επιτρέψει στη Sanofi να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και θα φέρει ένα συμπληρωματικό χαρτοφυλάκιο με ευρέως αναγνωρισμένα επώνυμα προϊόντα, επιτρέποντας τη δημιουργία αξίας μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο κ. Olivier Brandicourt, M.D., CEO, Sanofi. «Είμαι βέβαιος ότι η Boehringer Ingelheim θα επιτρέψει στη Merial να αναπτύξει πλήρως τη δυναμική της στην ελκυστική αλλά και ανταγωνιστική αγορά του Κτηνιατρικού Τομέα».
Η Γερμανία θα γίνει ένα σημαντικό κέντρο της επιχειρηματικότητας της Sanofi στον τομέα καταναλωτικών προϊόντων, ιδίως στις κατηγορίες φαρμάκων για το Γαστρεντερικό σύστημα, το Βήχα και το Κρυολόγημα όπου θα ωφεληθούν από τις αυξημένες ικανότητες των ομάδων της Boehringer Ingelheim. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί σε κοινωνικά θέματα, καθώς και σε ζητήματα διατήρησης ανθρωπίνου δυναμικού και δεξιοτήτων.
«Στρατηγική προτεραιότητα της Boehringer Ingelheim είναι η εστίαση στους βασικούς τομείς όπου η εταιρεία έχει δραστηριότητα και εμπειρία παγκοσμίως ή όπου είναι εφικτή η ανάπτυξη σε παγκόσμια κλίμακα», δήλωσε ο Prof. Dr Andreas Barner, Chairman of the Board, Boehringer Ingelheim. «Ο Κτηνιατρικός Τομέας της Boehringer Ingelheim είναι και θα παραμείνει σταθερά προσηλωμένος στην εισαγωγή νέων, καινοτόμων λύσεων για τους κτηνιάτρους και τους ιδιοκτήτες ζώων. Ο νέος Κτηνιατρικός Τομέας θα είναι ικανός να αναπτυχθεί και να αναδειχθεί σε ηγέτη παγκοσμίως. Είμαι βέβαιος ότι η Sanofi θα επιτρέψει στον Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων μας (CHC) να αξιοποιήσει πλήρως τη δυναμική του με την υποστήριξη από μία ομάδα που διακρίνεται για το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και την αφοσίωση της».
Η Λυών θα γίνει το βασικό επιχειρησιακό κέντρο του Κτηνιατρικού Τομέα της Boehringer Ingelheim. Η Boehringer Ingelheim θα δεσμευτεί να διατηρήσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, τις δραστηριότητες Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) και τις Βιομηχανικές Μονάδες της στη Γαλλία. Δεδομένου ότι η αγορά των ΗΠΑ αποτελεί σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων της Merial, η Boehringer Ingelheim θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο να διατηρηθεί η δυναμική των δραστηριοτήτων στις ΗΠΑ. Η Boehringer Ingelheim θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε κοινωνικά θέματα, καθώς σε ζητήματα διατήρησης ανθρωπίνου δυναμικού και δεξιοτήτων.
Η υπογραφή των οριστικών συμβάσεων αναμένεται τους επόμενους μήνες, με την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων με τους αρμόδιους κοινωνικούς φορείς. Στόχος της Boehringer Ingelheim και της Sanofi είναι να οριστικοποιηθεί η ανταλλαγή κατά το 4ο τρίμηνο του 2016 (Q4, 2016), κατόπιν έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές.
Η Sanofi σκοπεύει να χρησιμοποιήσει ένα τμήμα των καθαρών εσόδων που θα προκύψουν από την ανταλλαγή στην επαναγορά μετοχών. Λαμβάνοντας υπόψη τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του τομέα καταναλωτικών προϊόντων, την αγορά ιδίων μετοχών και τις πιθανές συνέργειες, η συνολική συναλλαγή αναμένεται να είναι ουδέτερη σε κέρδη δραστηριοτήτων ανά μετοχή (EPS) το 2017 και αυξητική κατά τα επόμενα έτη.
Σχετικά με τον τομέα καταναλωτικών προϊόντων της Boehringer Ingelheim
Ο τομέας Καταναλωτικών Προϊόντων της Boehringer Ingelheim αποτελεί την 8η μεγαλύτερη επιχείρηση Καταναλωτικών Προϊόντων στον κόσμο. Οι πωλήσεις του τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων της Boehringer Ingelheim ανήλθαν στα 1,4 δις ευρώ το 2014, αποτελώντας το 11% των καθαρών πωλήσεων της Boehringer Ingelheim. Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία εμπνευσμένων και βιώσιμων λύσεων που θα αναπτύξουν αποτελεσματικά τα επώνυμα προϊόντα για τους καταναλωτές παγκοσμίως. Τα κορυφαία επώνυμα προϊόντα του τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων της Boehringer Ingelheim είναι το σπασμολυτικό Buscopan® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 219 εκατ. ευρώ. Διατίθεται κυρίως στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική), το καθαρτικό Dulcolax® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 204 εκατ. Διατίθεται σε περισσότερες από 40 χώρες με ισχυρή παρουσία στις ΗΠΑ), οι πολυβιταμίνες Pharmaton® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 133 εκατ., με την πλειοψηφία των πωλήσεων στη Λατινική Αμερική), η θεραπεία για το βήχα Mucosolvan® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 165 εκατ. ευρώ, κυρίως στην Κίνα, τη Γερμανία και τη Ρωσία) και το Bisolvon® (πωλήσεις για το 2014 ύψους €101 εκατ. με παρουσία παγκοσμίως, αλλά ιδιαίτερα στην Ισπανία και την Ιταλία) και η θεραπεία για το κρυολόγημα Mucoangin® / Lysopaine® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 48 εκατ.).
Σχετικά με τον τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων της Sanofi
Οι πωλήσεις του τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων της Sanofi ανήλθαν σε 3,3 δις το 2014. Τα σημαντικότερα προϊόντα είναι τα προϊόντα για την αλλεργία, Allegra® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 350 εκατ.) και Nasacort® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 114 εκατ.), τα παυσίπονα Doliprane® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 310 εκατ.), No-Spa® (πωλήσεις για το 2014 ύψους €109 εκατ.) και Dorflex® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 90 εκατ.), τα προϊόντα για το πεπτικό Essentiale® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 235 εκατ.), Enterogermina® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 156 εκατ.) και Maalox® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 98 εκατ.), το προϊόν φροντίδας για τις γυναίκες Lactacyd® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 104 εκατ.) και οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα συμπληρώματα διατροφής Magné B6® (πωλήσεις για το 2014 ύψους 88 εκατ.). Το 2014, το 52,6% των πωλήσεων του τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων προήλθαν από τις αναδυόμενες αγορές, το 21,2% από τις ΗΠΑ και το 20,3% από τη Δυτική Ευρώπη.
Πηγή : virus