Προσωπικά με προβληματίζει πάρα πολύ η αλλαγή αυτή η οποία έγινε χτες στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση, η οποία καθιστά τόσο εύκολο στους γιατρούς να συνταγογραφήσουν γενόσημα. Στην ουσία "κλικάροντας" ή καλύτερα μη "ξεκλικάροντας" μια επιλογή, όλη τους πλέον η συνταγογράφηση θα μπορεί να είναι από γενόσημα φάρμακα, εκτός βέβαια από αυτά που δεν έχουν αντίγραφα. Οπότε για τους γιατρούς πλέον ο στόχος του 40% στα γενόσημα θα είναι παιχνιδάκι.
Μολονότι ακόμα δεν έχουν θεσπιστεί όρια χορήγησης γενοσήμων για τους φαρμακοποιούς και παρ' όλο που αν υπογράψει ο ασθενής-πελάτης μπορεί να πάρει ότι φάρμακο επιθυμεί, πολύ φοβάμαι ότι σύντομα αυτό θα ανατραπεί και θα τεθεί και για μας κάποιου είδους στόχος γενοσήμων.
Η ΗΔΙΚΑ θα επικαλεστεί την υπόδειξη του ιατρού για χορήγηση γενοσήμου φαρμάκου και θα απαιτήσει την εφαρμογή κάποιου ορίου από εμάς, στα πλαίσια της πειθούς του φαρμακοποιού και του επιστημονικού του ρόλου στην προώθηση γενοσήμων. Τούτο μπορεί να μας φέρει σε αντιπαράθεση με ασφαλισμένους που επιμένουν σε πρωτότυπο φάρμακο αλλά και αντιμέτωπους με ποινές ή πρόστιμα σε περίπτωση μη επίτευξης του στόχου.
Όπως και να έχουν όμως τα πράγματα, καλό θα ήταν να το έχουμε κι αυτό το σενάριο στο πίσω μέρος του μυαλού μας και να προσπαθήσουμε να δράσουμε αποτρεπτικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Εύχομαι τελικά να διαψευσθώ και οι ανησυχίες μου αποδειχθούν αβάσιμες...
Μολονότι ακόμα δεν έχουν θεσπιστεί όρια χορήγησης γενοσήμων για τους φαρμακοποιούς και παρ' όλο που αν υπογράψει ο ασθενής-πελάτης μπορεί να πάρει ότι φάρμακο επιθυμεί, πολύ φοβάμαι ότι σύντομα αυτό θα ανατραπεί και θα τεθεί και για μας κάποιου είδους στόχος γενοσήμων.
Η ΗΔΙΚΑ θα επικαλεστεί την υπόδειξη του ιατρού για χορήγηση γενοσήμου φαρμάκου και θα απαιτήσει την εφαρμογή κάποιου ορίου από εμάς, στα πλαίσια της πειθούς του φαρμακοποιού και του επιστημονικού του ρόλου στην προώθηση γενοσήμων. Τούτο μπορεί να μας φέρει σε αντιπαράθεση με ασφαλισμένους που επιμένουν σε πρωτότυπο φάρμακο αλλά και αντιμέτωπους με ποινές ή πρόστιμα σε περίπτωση μη επίτευξης του στόχου.
Όπως και να έχουν όμως τα πράγματα, καλό θα ήταν να το έχουμε κι αυτό το σενάριο στο πίσω μέρος του μυαλού μας και να προσπαθήσουμε να δράσουμε αποτρεπτικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Εύχομαι τελικά να διαψευσθώ και οι ανησυχίες μου αποδειχθούν αβάσιμες...
Κωνσταντίνος Γλεντής
Μέλος ΔΣ Φ.Σ.Δωδεκανήσου





