ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Επιπλέον 200 φάρμακα για συνταγογράφηση στη νέα λίστα

Μεγάλη επιβάρυνση των ασθενών από τις τεράστιες θεραπευτικές κατηγορίες, ενώ οι φαρμακευτικές εταιρείες διαμαρτύρονται για την αύξηση της υποχρεωτικής έκπτωσης (rebate) στα ακριβά σκευάσματα.


Της Άννας Παπαδομαρκάκη

Νέα λίστα συνταγογραφουμένων φαρμάκων εκδόθηκε από υπουργείο Υγείας, με αφορμή το τελευταίο δελτίο τιμών της γενικής ανακοστολόγησης.
Η λίστα αυτή, είναι εμπλουτισμένη με επιπλέον 200 νέα φάρμακα, αν και παρατηρήσεις από φαρμακευτικές εταιρίες διαπιστώνουν ότι –ενδεχομένως από λάθος – έχουν παραληφθεί κάποια ιδιοσκευάσματα τα οποία δεν φαίνεται να είναι πολλά.
Η νέα λίστα, έρχεται για να ταλαιπωρήσει ακόμη περισσότερο την ... τσέπη των ασθενών, αφού στην κατηγοριοποίηση των φαρμάκων ανά θεραπευτική κατηγορία, περιλαμβάνεται πληθώρα φαρμάκων από την φθηνότερη ως την ακριβότερη θεραπεία.
Αυτό οδηγεί σε αυξημένη επιβάρυνση των ασθενών, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν - εκτός από τη συμμετοχή τους - και πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ της ασφαλιστικής τιμής και της τιμής του φαρμάκου.



Μάλιστα, για την μείωση της επιβάρυνσης των ασθενών, η νεώτερη υπουργική απόφαση για την περιστολή της φαρμακευτικής δαπάνης έχει προβλέψει τον επιμερισμό της πληρωμής κατά 50% από τον ασθενή και κατά 50% από τη φαρμακευτική βιομηχανία.
Ταυτόχρονα, σε άλλα 80 ιδιοσκευάσματα προβλέπεται συμμετοχή των ασθενών, παρότι πρόκειται για μοναδικά σκευάσματα και σύμφωνα με τη νομοθεσία, η ασφαλιστική τιμή τους, πρέπει να ισούται με τη λιανική. Μάλιστα γι΄ αυτό, προβλέπεται και πρόσθετο rebate της τάξης του 2%.
Τζίροι


Σημειώνεται ακόμη, ότι με αφορμή τη νέα λίστα συνταγογραφουμένων φαρμάκων, γίνονται εμφανή και τα αποτελέσματα από την αύξηση των rebate μέσω ενοποίησης των τζίρων του κάθε σκευάσματος ανεξάρτητα από την ένδειξη, τη δοσολογία και μορφή.
Γίνεται, επίσης, εμφανής η αύξηση του rebate στα ακριβά φάρμακα της λίστας του ν.3816 από 6,5% σε 9,5%.
Για τον λόγο αυτό, οι φαρμακευτικές εταιρείες έστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας στις αρχές, ξεκινώντας από τον υπουργό Υγείας Μάκη Βορίδη και συνεχίζοντας με τον ΕΟΦ και την Επιτροπή της Λίστας Συνταγογραφουμένων Φαρμάκων.