Θέμα: Συνάντηση αντιπροσωπείας του ΠΦΣ με τον Τζουζέπε Καρόνε.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου συνάντηση διάρκειας 2 ωρών, αντιπροσωπείας του ΠΦΣ που αποτελείτο από τον Πρόεδρο κ. Κυριάκο Θεοδοσιάδη, και από τα μέλη της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων του ΠΦΣ κ.κ. Δημήτρη Καραγεωργίου και Γιάννη Μακρυγιάννη με τον Τζουζέπε Καρόνε.
Ο κ. Καρόνε είναι επικεφαλής της Τρόικας για θέματα φαρμάκου.
Η συνάντηση έγινε μετά από αίτημα του ΠΦΣ προκειμένου να διερευνηθούν οι προθέσεις και απόψεις της Τρόικας και να υποβληθούν αντίστοιχα οι θέσεις και τα επιχειρήματα του ΠΦΣ.
Η αντιπροσωπεία μας παρουσίασε στον κ. Καρόνε με συγκεκριμένες αναφορές τα αποτελέσματα της τριετούς Μνημονιακής πολιτικής.
Συγκεκριμένα,
Η συνάντηση έγινε μετά από αίτημα του ΠΦΣ προκειμένου να διερευνηθούν οι προθέσεις και απόψεις της Τρόικας και να υποβληθούν αντίστοιχα οι θέσεις και τα επιχειρήματα του ΠΦΣ.
Η αντιπροσωπεία μας παρουσίασε στον κ. Καρόνε με συγκεκριμένες αναφορές τα αποτελέσματα της τριετούς Μνημονιακής πολιτικής.
Συγκεκριμένα,
Ø Επεσήμανε ότι, στην τριετία που πέρασε ο τζίρος των φαρμακείων μειώθηκε στο 1/3 του αντίστοιχου τζίρου του 2009 χωρίς αντίστοιχα να έχουν μειωθεί τα λειτουργικά έξοδα των φαρμακείων.
Ø Επεσήμανε ότι, 850 φαρμακεία σε όλη τη χώρα έχουν κατασχέσεις που έχουν κοινοποιηθεί στον ΕΟΠΥΥ εξαιτίας των οφειλών που δεν μπορούν να καταβάλλουν προς τράπεζες, εφορίες και προμηθευτές.
Ø Επεσήμανε ότι, το φαρμακείο έχει υποστεί πέρα από τη μείωση του τζίρου, σημαντικές και γενναίες μειώσεις του ποσοστού κέρδους είτε άμεσα είτε έμμεσα με τα rebate.
Ø Επεσήμανε ότι, αυτή η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο από την έλλειψη ρευστότητας που βασανίζει τα φαρμακεία εξαιτίας των μονίμων καθυστερήσεων των πληρωμών του ΕΟΠΥΥ και των παγωμένων ληξιπρόθεσμων χρεών των ετών 2010, 2011 και 2012.
Ø Επεσήμανε ότι, ότι ένας σημαντικός αριθμός φαρμάκων που αντιστοιχεί στο 25% της Δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης έχει αφαιρεθεί από την ύλη του φαρμακείου και έχει μεταβιβαστεί στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ που καθημερινά αυξάνονται προς όφελος του κρατισμού.
Ø Επεσήμανε ότι, το πλαφόν της εγκεκριμένης φαρμακευτικής δαπάνης σε ύψος 1% του ΑΕΠ, σε μια χώρα που διανύει 6 συνεχόμενα χρόνια ύφεσης, έχει ως αποτέλεσμα η φαρμακευτική δαπάνη για το 2014 να είναι μειωμένη κατά 200 εκατ. σε σχέση με το 2013.
Ø Επεσήμανε τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν 1,5 εκατ. άνεργοι, χιλιάδες ανασφάλιστοι, υποαπασχολούμενοι και άνθρωποι που ζουν στα όρια της φτώχειας οι οποίοι υφίστανται, εκτός των άλλων, την πίεση και την ταλαιπωρία για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Ø Παρουσίασε τα τριτοκοσμικά φαινόμενα ταλαιπωρίας χιλιάδων καρκινοπαθών για να εξασφαλίσουν τα φάρμακά τους μέσω των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ, καθώς και τις επιπτώσεις ασφάλειας και αξιοπιστίας για την θεραπεία που θα ακολουθήσουν με τον πρωτοφανή τρόπο χορήγησης και μεταφοράς των φαρμάκων αυτών, που δεν τιμά κανέναν.
Ø Επεσήμανε ότι, το ποσοστό κέρδους 15% των φαρμακείων που εντάχθηκε στο Μνημόνιο από το 2010 είναι αυθαίρετο, εξωπραγματικό και μη βιώσιμο.
Και αν μεν ήταν μια φορά απαράδεκτο για τα δεδομένα του 2009 με δημόσια φαρμακευτική δαπάνη 5,2 δις, είναι δέκα φορές απαράδεκτο με Δημόσια φαρμακευτική δαπάνη 2 δις.
Ø Επεσήμανε ότι, ο ΠΦΣ βρέθηκε συμπαραστάτης της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας σε θέματα αναβάθμισης της παρεχόμενης φαρμακευτικής περίθαλψης, και ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, όποτε έκρινε ότι προάγεται το δημόσιο συμφέρον και η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Όμως σήμερα έχουν ξεπεραστεί τα όρια και κάθε περαιτέρω συζήτηση μείωσης των παραγόντων εκείνων των σχετικών με την φαρμακευτική περίθαλψη.
Έχει καταστροφικές συνέπειες και για την οικονομική επιβίωση των φαρμακείων αλλά και για την επίτευξη στοιχειώδους επιπέδου φαρμακευτικής περίθαλψης.
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΚ
Ø Παρουσίασε την πρόταση του ΠΦΣ για την διάθεση των ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία με τις εξής προϋποθέσεις:
1. Καθιέρωση σταθερής Έκπτωσης σε συνδυασμό με το χρόνο πληρωμής της φαρμακοβιομηχανίας προς τα φαρμακεία ή τις φαρμακαποθήκες.
2. Πρόσθετο ποσοστό κέρδους 1-5% κλιμακωτά αντιστρόφως ανάλογο, με την τιμή του φαρμάκου
3. Κατάργηση του ειδικού rebate 5%
4. Καθιέρωση πλαφόν ανά φαρμακείο και ανά μήνα ύψους και αριθμού συνταγών
για την δίκαιη διασπορά των συνταγών.
Η διάθεση των φαρμάκων αυτών από τα ιδιωτικά φαρμακεία με τα συγκεκριμένα ποσοστά, συμβάλλει στην υπερκάλυψη της Μνημονιακής υποχρέωσης ποσοστού κέρδους στο ύψος του 15%.
Ø Επεσήμανε ότι, κάθε συζήτηση για χορήγηση των ΜΥΣΥΦΑ από σημεία εκτός φαρμακείων θα είναι πράξη εγκληματική και επικίνδυνη για τη Δημόσια υγεία και την ασφάλεια των ασθενών.
Ø Υπενθύμισε επίσης ότι σε μια χώρα με τα οικονομικά δεδομένα της Ελλάδας, τα ποσοστά ανεργίας και τη ραγδαία μείωση εισοδημάτων όλων των πολιτών, είναι πρόκληση και μόνο να προβάλλεται το σενάριο απελευθέρωσης, δηλαδή γενναίας αύξησης των τιμών των φαρμάκων αυτών.
Ø Για τα γενόσημα φάρμακα επισημάνθηκε ότι, είναι λανθασμένη η πίεση βίαιης αύξησης της διείσδυσης τους στην αγορά, όταν αυτή δεν συνδυάζεται με την ανάλογη επιστημονική υποστήριξη, την εντατικοποίηση των ελέγχων του ΕΟΦ, για όλα ανεξαιρέτως τα φάρμακα και την εξασφάλιση βιοϊσοδυναμίας και βιοδιαθεσιμότητας μεταξύ πρωτοτύπων και γενοσήμων.
Από την πλευρά του ο κ. Καρόνε δεν θέλησε να δεσμευτεί για κανένα από τα αιτήματα που έθεσε ο ΠΦΣ.
Αντίθετα φάνηκε ότι ήταν πολύ καλά ενημερωμένος και από άλλες πλευρές που προωθούν τα δικά τους οικονομικά συμφέροντα, προσπαθώντας να μετακυλήσουν κι άλλα βάρη στις πλάτες των φαρμακοποιών.
Ενδεικτικό αυτής της διάθεσης, ήταν η πρότασή του να επιμεριστεί το claw back και στα φαρμακεία, εάν η φαρμακευτική δαπάνη υπερβεί τα 2 δις, αποδίδοντας ως πιθανότερη αιτία σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, την διάθεση των ΦΥΚ μέσω των ιδιωτικών φαρμακείων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, αυτή ήταν η άποψη και της βιομηχανίας κατά την διάρκεια των τεσσάρων συνεδριάσεων της Τεχνικής Επιτροπής φαρμάκου του Υπουργείου Υγείας στην διάρκεια του Αυγούστου.
Επί του σημείου αυτού η αντίδραση του Π.Φ.Σ. ήταν άμεση και απόλυτη.
Στηρίχθηκε δε στα εξής επιχειρήματα στα οποία ο κ. Καρόνε δεν μπόρεσε να δώσει απάντηση:
1) H δαπάνη των ΦΥΚ αυξάνεται μήνα με τον μήνα σε όλη την διάρκεια του 2013 χωρίς τα φάρμακα αυτά να διατίθενται από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Άρα γιατί πρέπει εκ των προτέρων να ενοχοποιηθεί ο «συνήθης ύποπτος» ο φαρμακοποιός για κάθε αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης ακόμη και αν δεν συμμετέχει στην διαμόρφωση αυτής της δαπάνης;
2) To clawback καθιερώθηκε ως φραγή – ποινή προς εκείνους που αυξάνουν την φαρμακευτική δαπάνη, προωθώντας τις πωλήσεις με τους γνωστούς σε όλους τρόπους. Οι φαρμακοποιοί δεν αποφασίζουν ούτε για το είδος ούτε για την διάρκεια της θεραπείας αυτής.
3) Η πρόταση για την διάθεση των ΦΥΚ από ιδιωτικά φαρμακεία έγινε μετά από συνεννοήσεις και συναντήσεις μεταξύ του ΠΦΣ και του ΣΦΕΕ, στη διάρκεια των οποίων συμφωνήθηκε το βασικό πλαίσιο που εξασφαλίζει οφέλη και προς τις δύο πλευρές.
Είναι κυρίαρχο να ενισχυθεί το εισόδημα των φαρμακείων, να επανέλθει επαγγελματική ύλη που έχει χαθεί και να αυξηθεί ο τζίρος έστω και με ένα μικρό ποσοστό κέρδους.
Γι αυτό και προχωρήσαμε μετά από ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του ΠΦΣ, στη συζήτηση και την προοπτική επανόδου των φαρμάκων αυτών στα φαρμακεία, προσβλέποντας εκτός των άλλων και στην λογιστική επίτευξη του μνημονιακού στόχου του 15%.
Ø Επεσήμανε ότι, 850 φαρμακεία σε όλη τη χώρα έχουν κατασχέσεις που έχουν κοινοποιηθεί στον ΕΟΠΥΥ εξαιτίας των οφειλών που δεν μπορούν να καταβάλλουν προς τράπεζες, εφορίες και προμηθευτές.
Ø Επεσήμανε ότι, το φαρμακείο έχει υποστεί πέρα από τη μείωση του τζίρου, σημαντικές και γενναίες μειώσεις του ποσοστού κέρδους είτε άμεσα είτε έμμεσα με τα rebate.
Ø Επεσήμανε ότι, αυτή η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο από την έλλειψη ρευστότητας που βασανίζει τα φαρμακεία εξαιτίας των μονίμων καθυστερήσεων των πληρωμών του ΕΟΠΥΥ και των παγωμένων ληξιπρόθεσμων χρεών των ετών 2010, 2011 και 2012.
Ø Επεσήμανε ότι, ότι ένας σημαντικός αριθμός φαρμάκων που αντιστοιχεί στο 25% της Δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης έχει αφαιρεθεί από την ύλη του φαρμακείου και έχει μεταβιβαστεί στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ που καθημερινά αυξάνονται προς όφελος του κρατισμού.
Ø Επεσήμανε ότι, το πλαφόν της εγκεκριμένης φαρμακευτικής δαπάνης σε ύψος 1% του ΑΕΠ, σε μια χώρα που διανύει 6 συνεχόμενα χρόνια ύφεσης, έχει ως αποτέλεσμα η φαρμακευτική δαπάνη για το 2014 να είναι μειωμένη κατά 200 εκατ. σε σχέση με το 2013.
Ø Επεσήμανε τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν 1,5 εκατ. άνεργοι, χιλιάδες ανασφάλιστοι, υποαπασχολούμενοι και άνθρωποι που ζουν στα όρια της φτώχειας οι οποίοι υφίστανται, εκτός των άλλων, την πίεση και την ταλαιπωρία για την προμήθεια των φαρμάκων τους.
Ø Παρουσίασε τα τριτοκοσμικά φαινόμενα ταλαιπωρίας χιλιάδων καρκινοπαθών για να εξασφαλίσουν τα φάρμακά τους μέσω των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ, καθώς και τις επιπτώσεις ασφάλειας και αξιοπιστίας για την θεραπεία που θα ακολουθήσουν με τον πρωτοφανή τρόπο χορήγησης και μεταφοράς των φαρμάκων αυτών, που δεν τιμά κανέναν.
Ø Επεσήμανε ότι, το ποσοστό κέρδους 15% των φαρμακείων που εντάχθηκε στο Μνημόνιο από το 2010 είναι αυθαίρετο, εξωπραγματικό και μη βιώσιμο.
Και αν μεν ήταν μια φορά απαράδεκτο για τα δεδομένα του 2009 με δημόσια φαρμακευτική δαπάνη 5,2 δις, είναι δέκα φορές απαράδεκτο με Δημόσια φαρμακευτική δαπάνη 2 δις.
Ø Επεσήμανε ότι, ο ΠΦΣ βρέθηκε συμπαραστάτης της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας σε θέματα αναβάθμισης της παρεχόμενης φαρμακευτικής περίθαλψης, και ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, όποτε έκρινε ότι προάγεται το δημόσιο συμφέρον και η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Όμως σήμερα έχουν ξεπεραστεί τα όρια και κάθε περαιτέρω συζήτηση μείωσης των παραγόντων εκείνων των σχετικών με την φαρμακευτική περίθαλψη.
Έχει καταστροφικές συνέπειες και για την οικονομική επιβίωση των φαρμακείων αλλά και για την επίτευξη στοιχειώδους επιπέδου φαρμακευτικής περίθαλψης.
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΚ
Ø Παρουσίασε την πρόταση του ΠΦΣ για την διάθεση των ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία με τις εξής προϋποθέσεις:
1. Καθιέρωση σταθερής Έκπτωσης σε συνδυασμό με το χρόνο πληρωμής της φαρμακοβιομηχανίας προς τα φαρμακεία ή τις φαρμακαποθήκες.
2. Πρόσθετο ποσοστό κέρδους 1-5% κλιμακωτά αντιστρόφως ανάλογο, με την τιμή του φαρμάκου
3. Κατάργηση του ειδικού rebate 5%
4. Καθιέρωση πλαφόν ανά φαρμακείο και ανά μήνα ύψους και αριθμού συνταγών
για την δίκαιη διασπορά των συνταγών.
Η διάθεση των φαρμάκων αυτών από τα ιδιωτικά φαρμακεία με τα συγκεκριμένα ποσοστά, συμβάλλει στην υπερκάλυψη της Μνημονιακής υποχρέωσης ποσοστού κέρδους στο ύψος του 15%.
Ø Επεσήμανε ότι, κάθε συζήτηση για χορήγηση των ΜΥΣΥΦΑ από σημεία εκτός φαρμακείων θα είναι πράξη εγκληματική και επικίνδυνη για τη Δημόσια υγεία και την ασφάλεια των ασθενών.
Ø Υπενθύμισε επίσης ότι σε μια χώρα με τα οικονομικά δεδομένα της Ελλάδας, τα ποσοστά ανεργίας και τη ραγδαία μείωση εισοδημάτων όλων των πολιτών, είναι πρόκληση και μόνο να προβάλλεται το σενάριο απελευθέρωσης, δηλαδή γενναίας αύξησης των τιμών των φαρμάκων αυτών.
Ø Για τα γενόσημα φάρμακα επισημάνθηκε ότι, είναι λανθασμένη η πίεση βίαιης αύξησης της διείσδυσης τους στην αγορά, όταν αυτή δεν συνδυάζεται με την ανάλογη επιστημονική υποστήριξη, την εντατικοποίηση των ελέγχων του ΕΟΦ, για όλα ανεξαιρέτως τα φάρμακα και την εξασφάλιση βιοϊσοδυναμίας και βιοδιαθεσιμότητας μεταξύ πρωτοτύπων και γενοσήμων.
Από την πλευρά του ο κ. Καρόνε δεν θέλησε να δεσμευτεί για κανένα από τα αιτήματα που έθεσε ο ΠΦΣ.
Αντίθετα φάνηκε ότι ήταν πολύ καλά ενημερωμένος και από άλλες πλευρές που προωθούν τα δικά τους οικονομικά συμφέροντα, προσπαθώντας να μετακυλήσουν κι άλλα βάρη στις πλάτες των φαρμακοποιών.
Ενδεικτικό αυτής της διάθεσης, ήταν η πρότασή του να επιμεριστεί το claw back και στα φαρμακεία, εάν η φαρμακευτική δαπάνη υπερβεί τα 2 δις, αποδίδοντας ως πιθανότερη αιτία σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, την διάθεση των ΦΥΚ μέσω των ιδιωτικών φαρμακείων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, αυτή ήταν η άποψη και της βιομηχανίας κατά την διάρκεια των τεσσάρων συνεδριάσεων της Τεχνικής Επιτροπής φαρμάκου του Υπουργείου Υγείας στην διάρκεια του Αυγούστου.
Επί του σημείου αυτού η αντίδραση του Π.Φ.Σ. ήταν άμεση και απόλυτη.
Στηρίχθηκε δε στα εξής επιχειρήματα στα οποία ο κ. Καρόνε δεν μπόρεσε να δώσει απάντηση:
1) H δαπάνη των ΦΥΚ αυξάνεται μήνα με τον μήνα σε όλη την διάρκεια του 2013 χωρίς τα φάρμακα αυτά να διατίθενται από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Άρα γιατί πρέπει εκ των προτέρων να ενοχοποιηθεί ο «συνήθης ύποπτος» ο φαρμακοποιός για κάθε αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης ακόμη και αν δεν συμμετέχει στην διαμόρφωση αυτής της δαπάνης;
2) To clawback καθιερώθηκε ως φραγή – ποινή προς εκείνους που αυξάνουν την φαρμακευτική δαπάνη, προωθώντας τις πωλήσεις με τους γνωστούς σε όλους τρόπους. Οι φαρμακοποιοί δεν αποφασίζουν ούτε για το είδος ούτε για την διάρκεια της θεραπείας αυτής.
3) Η πρόταση για την διάθεση των ΦΥΚ από ιδιωτικά φαρμακεία έγινε μετά από συνεννοήσεις και συναντήσεις μεταξύ του ΠΦΣ και του ΣΦΕΕ, στη διάρκεια των οποίων συμφωνήθηκε το βασικό πλαίσιο που εξασφαλίζει οφέλη και προς τις δύο πλευρές.
Είναι κυρίαρχο να ενισχυθεί το εισόδημα των φαρμακείων, να επανέλθει επαγγελματική ύλη που έχει χαθεί και να αυξηθεί ο τζίρος έστω και με ένα μικρό ποσοστό κέρδους.
Γι αυτό και προχωρήσαμε μετά από ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του ΠΦΣ, στη συζήτηση και την προοπτική επανόδου των φαρμάκων αυτών στα φαρμακεία, προσβλέποντας εκτός των άλλων και στην λογιστική επίτευξη του μνημονιακού στόχου του 15%.
Από την πλευρά της η βιομηχανία πρέπει να αναγνωρίσει ότι :
Α) Επωφελείται από τη διάθεση των ΦΥΚ μέσω ιδιωτικών φαρμακείων αυξάνοντας κατακόρυφα την ρευστότητα της, αφού θα εξοφλείται σε 60 ημέρες αντί της σημερινής κατάστασης που εξοφλείται εντός δύο ετών. Αυτό το χρηματοοικονομικό όφελος δεν είναι αμελητέο και καλό θα είναι να συνυπολογίζεται.
Β) Αποφεύγεται ο κίνδυνος που μέχρι πρότινος επικαλούντο οι πολυεθνικές εταιρείες για ενδεχόμενη πτώχευση της χώρας και κατ΄ επέκταση οικονομική ζημιά των εταιρειών που είχε ως αποτέλεσμα να περιορίζουν το άνοιγμα τους στην ελληνική αγορά, αφού πλέον θα εξοφλούνται από τα φαρμακεία και όχι από το κράτος.
Γ) Επιτυγχάνει διακίνηση των φαρμάκων της μέχρι και το τελευταίο χωριό της χώρας και γι΄ αυτό θα πρέπει να ευγνωμονεί τον φαρμακοποιό.
4) Η ελληνική οικονομία θα επωφεληθεί από την φορολογία των πωλήσεων μέσω ιδιωτικών φαρμακείων, ενώ σήμερα δεν εισπράττει ούτε 1 ευρώ ως φόρο από την διακίνηση μέσω ΕΟΠΥΥ.
5) Η ελληνική οικονομία προσδοκά όφελος από την ανάσα ζωής που θα δοθεί σε μικρή έστω έκταση με την βιωσιμότητα των φαρμακείων.
6) Τέλος, επί του θέματος αυτού οι εκπρόσωποι του ΠΦΣ ήταν απόλυτοι και κατηγορηματικοί, λέγοντας ότι εάν η διάθεση των ΦΥΚ από τα φαρμακεία συνδυασθεί με claw back, οι φαρμακοποιοί δεν είναι διατεθειμένοι, ούτε να συζητήσουν ούτε και να εμπλακούν σε μια τέτοια διαδικασία.
Ο ελληνικός χώρος έχει τα περισσότερα φαρμακεία αναλογικά με τον πληθυσμό του, τα οποία φυτοζωούν, οδηγούνται σε κλείσιμο και οικονομική καταστροφή και δεν είναι διατεθειμένα να υποστούν και άλλη συμπίεση στο όνομα του μνημονίου και των στόχων του.
Εάν το κλίμα που διεφάνη στην συνάντηση διατηρηθεί, για τον ΠΦΣ θα αποτελέσει αιτία σκληρής αντιπαράθεσης με τα μεγάλα συμφέροντα που πολεμούν με κάθε τρόπο το φαρμακείο.
Γνωρίζουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει πολύ καλή γνώση όλων των θεμάτων που αφορούν το φάρμακο και την καλούμε να ενεργήσει αναλόγως.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Β) Αποφεύγεται ο κίνδυνος που μέχρι πρότινος επικαλούντο οι πολυεθνικές εταιρείες για ενδεχόμενη πτώχευση της χώρας και κατ΄ επέκταση οικονομική ζημιά των εταιρειών που είχε ως αποτέλεσμα να περιορίζουν το άνοιγμα τους στην ελληνική αγορά, αφού πλέον θα εξοφλούνται από τα φαρμακεία και όχι από το κράτος.
Γ) Επιτυγχάνει διακίνηση των φαρμάκων της μέχρι και το τελευταίο χωριό της χώρας και γι΄ αυτό θα πρέπει να ευγνωμονεί τον φαρμακοποιό.
4) Η ελληνική οικονομία θα επωφεληθεί από την φορολογία των πωλήσεων μέσω ιδιωτικών φαρμακείων, ενώ σήμερα δεν εισπράττει ούτε 1 ευρώ ως φόρο από την διακίνηση μέσω ΕΟΠΥΥ.
5) Η ελληνική οικονομία προσδοκά όφελος από την ανάσα ζωής που θα δοθεί σε μικρή έστω έκταση με την βιωσιμότητα των φαρμακείων.
6) Τέλος, επί του θέματος αυτού οι εκπρόσωποι του ΠΦΣ ήταν απόλυτοι και κατηγορηματικοί, λέγοντας ότι εάν η διάθεση των ΦΥΚ από τα φαρμακεία συνδυασθεί με claw back, οι φαρμακοποιοί δεν είναι διατεθειμένοι, ούτε να συζητήσουν ούτε και να εμπλακούν σε μια τέτοια διαδικασία.
Ο ελληνικός χώρος έχει τα περισσότερα φαρμακεία αναλογικά με τον πληθυσμό του, τα οποία φυτοζωούν, οδηγούνται σε κλείσιμο και οικονομική καταστροφή και δεν είναι διατεθειμένα να υποστούν και άλλη συμπίεση στο όνομα του μνημονίου και των στόχων του.
Εάν το κλίμα που διεφάνη στην συνάντηση διατηρηθεί, για τον ΠΦΣ θα αποτελέσει αιτία σκληρής αντιπαράθεσης με τα μεγάλα συμφέροντα που πολεμούν με κάθε τρόπο το φαρμακείο.
Γνωρίζουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει πολύ καλή γνώση όλων των θεμάτων που αφορούν το φάρμακο και την καλούμε να ενεργήσει αναλόγως.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ