ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

«Τα νέα φάρμακα μπορούν να είναι φθηνότερα», σύμφωνα με τον CEO της GSK


Οι φαρμακοβιομηχανίες θα πρέπει να μπορούν να χρεώνουν λιγότερο για νέα φάρμακα στο μέλλον, περνώντας την αποτελεσματικότητα στην Έρευνα και Ανάπτυξη, στους πελάτες της, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της GlaxoSmithKline.
Ο Sir Andrew Witty, σε συνέδριο για την περίθαλψη, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, δήλωσε ότι δεν είναι ουτοπικό να περιμένουμε ότι νέες καινοτομίες θα έπρεπε να κοστολογούνται, σε ορισμένες περιπτώσεις, κάτω από τις τιμές που προϋπήρχαν.
Δεν το έχουμε παρατηρήσει σε πρόσφατες εποχές της φαρμακοβιομηχανίας, αλλά είναι εντελώς φυσιολογικό σε άλλες βιομηχανίες.
Υψηλές τιμές για νέα φάρμακα, κυρίως στην περίθαλψη του καρκίνου, αποτελούν αυξανόμενη πρόκληση για τους εργαζομένους στην περίθαλψη, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, που πλήττεται από τη λιτότητα και οι κρατικοί προϋπολογισμοί βρίσκονται υπό πίεση.
Παραδοσιακά, οι φαρμακευτικές επιχειρηματολογούν για τις υψηλές τιμές των νέων φαρμάκων, λέγοντας πως χρειάζονται για την απόσβεση του ενός δισ. δολαρίων και πλέον, που χρειάζονται για την ανάπτυξη ενός μόνο νέου φαρμάκου.

Ωστόσο, ο κ. Witty δήλωσε ότι η τιμή του 1 δις. δολαρίων ήταν ένας από τους μεγάλους μύθους της βιομηχανίας, καθώς ήταν μέσος αριθμός, που περιλαμβάνει χρήματα που ξοδεύτηκαν σε φάρμακα που τελικά αποτυγχάνουν.

Στην περίπτωση της GSK, μια σημαντική αναδιοργάνωση του τρόπου που πραγματοποιείται η έρευνα, σημαίνει ότι η απόδοση της επένδυσης στην Έρευνα και Ανάπτυξη έχει αυξηθεί κατά 30% περίπου τα προηγούμενα 3-4 χρόνια, επειδή λίγα φάρμακα απέτυχαν στη δοκιμή τελικού σταδίου.
Ο κ. Witty δήλωσε ότι αν σταματήσεις να αποτυγχάνεις τόσο συχνά, μειώνεις μαζικά το κόστος ανάπτυξης φαρμάκων. Για αυτό αρχίζουμε να μπορούμε να επιλέγουμε χαμηλότερες τιμές, πρόσθεσε, καταλήγοντας ότι μπορεί να επιτευχθεί η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της βιομηχανίας και η κατάληξη σε μειωμένες τιμές.
Το μέσο κόστος ανάπτυξης ενός νέου φαρμάκου, περιλαμβανομένων των αποτυχιών, ανέρχεται σε 1,1 δις. δολάρια, σύμφωνα με έρευνα του περασμένου Δεκεμβρίου για την παραγωγικότητα της Έρευνας και Ανάπτυξης μεταξύ 12 κορυφαίων φαρμακοβιομηχανιών παγκοσμίως, από το Deloitte και το Thomson Reuters.
Όμως η επίδοση της κάθε εταιρίας ξεχωριστά, ποικίλλει ευρέως. Για την πιο επιτυχημένη εταιρεία στην ομάδα που μελετήθηκε, το μέσο κόστος ήταν 315 εκατ. δολάρια, ενώ στο άλλο άκρο μια εταιρεία ξόδεψε 2,8 δισ. δολάρια.
Συνολικά, η βιομηχανία έχει μεγαλύτερη επιτυχία στην εισαγωγή νέων φαρμάκων στην αγορά, με 39 εγκρίσεις νέων φαρμάκων στις ΗΠΑ πέρσι, ρεκόρ που ξεπεράστηκε μόνο το 1996.
Εκτός από τις βελτιώσεις στην έρευνα, η παγκόσμια ζήτηση για φάρμακα αυξάνεται και η έκρηξη στον όγκο των προϊόντων που πωλούνται στις αναδυόμενες αγορές θα πρέπει να συμβάλλει στη μείωση του κόστους ανά μονάδα, δήλωσε ο κ. Witty.
Η GSK έχει εδώ και μερικά χρόνια υιοθετήσει στρατηγική προσφοράς χαμηλότερων τιμών σε λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές, για να ισορροπήσει τον όγκο έναντι της τιμής και να μεγιστοποιήσει τις συνολικές πωλήσεις.

Πηγή: iatronet.gr