ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

ΕΟΠΥΥ: "Χαράτσι" 24 εκατ. ευρώ μέσω των τηλεφωνικών ραντεβού


Ένα ακόμα «χαράτσι» μέσα στον Αύγουστο καλείται να πληρώσει ο πολίτης, αυτή τη φορά μέσω του ΕΟΠΥΥ, καθώς το σύστημα τηλεφωνικών κρατήσεων αλλάζει, με τον ασφαλισμένο να επωμίζεται για άλλη μία φορά το κόστος! Συγκεκριμένα, οι ασφαλισμένοι του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας θα μπορούν πλέον με σχεδόν δεκαπλάσια χρέωση να πραγματοποιούν τηλεφωνικά ραντεβού με γιατρούς, καθώς ο τηλεφωνικός αριθμός 184 «εκσυγχρονίζεται» και γίνεται πενταψήφιος. Σύμφωνα με την υπ' αριθμόν 5684/24-2-2012 «Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Επιλογή Παραχωρησιούχων για το Σύστημα Διαχείρισης Ζήτησης Υπηρεσιών Υγείας του ΕΟΠΥΥ», το κόστος της κλήσης θα ανέρχεται, χωρίς χρονοχρέωση, στο 1,107 ευρώ, από περίπου 10 λεπτά που είναι μέχρι στιγμής. Ο δε ΕΟΠΥΥ θα λαμβάνει 0,1107 ευρώ για κάθε κλήση που καταλήγει σε κράτηση ή τροποποίηση κράτησης ραντεβού, προφανώς σε μια προσπάθεια να γεμίσει τα άδεια του ταμεία. Ο ΟΤΕ για την ώρα χρεώνει την κλήση με αστική χρέωση, δηλαδή 0,03198 το λεπτό ενώ οι τρεις «μεγάλοι» εναλλακτικοί πάροχοι, Forthnet, Hol και Wind, με 0,103, 0,1034 και 0,1230 αντίστοιχα ανά κλήση.



Πάνω από 24 εκατ. ευρώ το κόστος
Μόνο για το ΙΚΑ πραγματοποιούνταν σε ετήσια βάση μέσω του 184 περίπου 12 εκατ. κλήσεις (απολογιστικά στοιχεία 2011), εξυπηρετώντας τους 5 εκ. ασφαλισμένους που υπάγονταν μέχρι πρότινος στο ΙΚΑ. Συνεπώς ο ΕΟΠΥΥ με τους περίπου 9,5 εκατ. ασφαλισμένους θα έχει γύρω στα 23 εκατ. κλήσεις, δηλαδή πάνω από 24 εκατ. ευρώ θα κάνουν «φτερά» από τις τσέπες των ασφαλισμένων! Το... δωράκι για τον Οργανισμό θα είναι περίπου 1,85 εκατ. ευρώ, αν αναλογιστούμε ότι περίπου 8 στις 10 κλήσεις καταλήγουν σε κράτηση. Βέβαια ο ΕΟΠΥΥ, για να χρυσώσει το χάπι, προτίθεται να δώσει την δυνατότητα σε ασφαλισμένους να πηγαίνουν σε επιλεγμένες Μονάδες Υγείας του Οργανισμού όπου θα μπορούν ατελώς να κλείνουν ραντεβού μέσω μιας - δύο τηλεφωνικών γραμμών.

Ο διαγωνισμός
Η σύμβαση με τις τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες που έχουν επιλεγεί να υλοποιήσουν το έργο υπογράφηκε στις 2 Ιουλίου, με την κάθε εταιρεία να αναλαμβάνει να λειτουργήσει ένα τηλεφωνικό κέντρο με πενταψήφιο αριθμό εντός 30 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για τις εταιρείες ΟΤΕ Α.Ε. - E-Value Α.Ε., Newsphone Hellas Α.Ε., Call Center Ελλάς και ΒΡΟ Α.Ε. - Vodafone Panafon ΑΕΤΕ, ενώ η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται στα τρία χρόνια, με δικαίωμα ανανέωσης για άλλα δύο, κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ. Η τηλεφωνική υπηρεσία 184 ήταν αρχικά στα χέρια της Teleperformance και από το 2006 και μέχρι πρόσφατα, την ευθύνη είχε αναλάβει η Newsphone. Το κόστος για τον ασφαλισμένο μέχρι τώρα ήταν μηδαμινό, καθώς το αναλάμβανε εξολοκλήρου ο ΕΟΠΥΥ. Κάθε χρόνο ο ανάδοχος αμειβόταν με περίπου 15 εκατ. ευρώ και προσέφερε εκτός από την τηλεφωνική υπηρεσία και γραμματεία σε κάθε μονάδα υγείας του ΙΚΑ, ώστε οι ασφαλισμένοι να μπορούν να κλείνουν ραντεβού και με τον πατροπαράδοτο τρόπο. Από τα μέσα όμως Αυγούστου που θα τεθεί σε λειτουργία το νέο 184, το κόστος φεύγει από τον ΕΟΠΥΥ και βαρύνει τις πλάτες των ασφαλισμένων.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, υπάρχει «παραθυράκι» έξτρα χρεώσεων για τους ασφαλισμένους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 4 της παραγράφου Α.3.3, της σύμβασης, «κάθε παραχωρησιούχος οφείλει με την υπογραφή της σύμβασης να ενημερώσει τον ΕΟΠΥΥ και να ανακοινώνει δημόσια την τιμή χρέωσης ανά κλήση. Σε περίπτωση τροποποίησης της εν λόγω χρέωσης, οφείλει να ενημερώνει τον ΕΟΠΥΥ τουλάχιστον πέντε εργάσιμες ημέρες πριν την εφαρμογή της νέας τιμής κλήσης...».Το δόγμα που υπηρετεί ο ΕΟΠΥΥ, όπως αναφέρει ο πρόεδρός του Γεράσιμος Βουδούρης στον σχετικό ιστότοπο, «διαπραγματευόμαστε τα πάντα και στο εξής πληρώνουμε την αξία και όχι την υπεραξία», προφανώς πηγαίνει περίπατο...