Διαβάζουμε στη σημερινή Καθημερινή και προσπαθούμε να εντοπίσουμε τη λογική της κίνησης να συσταθεί επιτροπή από την ίδια την ΗΔΙΚΑ, με μέλη υπαλλήλους της ΗΔΙΚΑ για να εξεταστεί αν υπάρχουν ευθύνες για τη μη λειτουγία του συστήματος της ίδιας της ΗΔΙΚΑ.
Μάλλον το πόρισμα θα γράφει πως φταίει κάποιος έξω από την ΗΔΙΚΑ, διαφορετικά δεν έχει νόημα. Ellada εχεις ταλέντα… :
Επιτροπή, που θα διερευνήσει τις ευθύνες για τη δυσλειτουργία της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και τις συνέπειες αυτής, όρισε με απόφασή του ο διευθύνων σύμβουλος της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) Α.Ε., Β. Σφυρόερας. Η επιτροπή, που απαρτίζεται από στελέχη της ΗΔΙΚΑ, θα ερευνήσει τους λόγους που έχουν οδηγήσει το Σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ΣΗΣ) να βρίσκεται εκτός λειτουργίας για δεύτερη εβδομάδα.
Η διοίκηση της ΗΔΙΚΑ υπόσχεται το ΣΗΣ να λειτουργήσει την ερχόμενη Δευτέρα 21 Μαΐου 2012. Η υπόσχεση όμως αυτή είχε δοθεί και στις 8 Μαΐου για τη Δευτέρα 14 Μαΐου, χωρίς ποτέ το ΣΗΣ να λειτουργήσει επαρκώς.
Ως αποτέλεσμα, εκτιμάται ότι περίπου 750.000 συνταγές εκτελέστηκαν την τελευταία εβδομάδα χειρόγραφα. Και αν προστεθούν κι εκείνες της προπερασμένης εβδομάδας, ενδεχομένως να πλησιάζουν το 1,5 εκατομμύριο συνταγές.
Πέρα όμως από τη δυσλειτουργία του ΣΗΣ, η υπόθεση προκάλεσε σύγκρουση μεταξύ δύο δημόσιων φορέων. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, σε δηλώσεις του προς την «Κ» (9/5/2012), άφησε αιχμές για τον ρόλο της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε., η οποία παρέλαβε το σύστημα της αναδόχου εταιρείας Ιονίς, παρά τα προβλήματα που είχε διαγνώσει ο ίδιος. Η ΚτΠ Α.Ε. αντέδρασε άμεσα με την αποστολή εξώδικης δήλωσης προς τον κ. Σφυρόερα, προκειμένου να ανασκευάσει τις δηλώσεις του. Ο κ. Σφυρόερας απαντώντας στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΚτΠ ΑΕ., Γ. Καλαμαρά, υποσχέθηκε να το πράξει.
Στο στόχαστρο της ΗΔΙΚΑ βρίσκεται η εταιρεία Ιονίς, στην οποία ο κ. Σφυρόερας επισήμως έριξε ευθύνες για τη λειτουργία του συστήματος από την πρώτη στιγμή. Παράγοντες της αγοράς ωστόσο αποδίδουν ευθύνες στη διοίκηση της ΗΔΙΚΑ για το θέμα καθώς, όπως επισημαίνουν, «για πρώτη φορά στα χρονικά της πληροφορικής, "κατέβηκε" μια λειτουργούσα εφαρμογή προτού διασφαλιστεί η λειτουργία της νέας εφαρμογής». Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι ο χρόνος που επελέγη να γίνει αυτή n αλλαγή δεν είναι τυχαίος, καθώς n απόφαση για την απενεργοποίηση της εφαρμογής λήφθηκε μόλις δύο ημέρες μετά τις εκλογές. Αυτό έδωσε αφορμή για πολλά σχόλια στον Τύπο και όχι μόνον.
Σύμφωνα με στελέχη της ΚτΠ Α.Ε., οι συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας Ιονίς έληξαν τον περασμένο Μάρτιο και η ΗΔΙΚΑ αρνούνταν να υπογράψει σύμβαση υποστήριξης της εφαρμογής - ενδεχομένως με την προοπτική να θέσει σε λειτουργία τη δική της εφαρμογή (ή τρίτου) ή ακόμη για να εξοικονομήσει δημόσια χρήματα.
Η σύμβαση συντήρησης εκτιμάται ότι θα κόστιζε περίπου 25.000 ευρώ τον μήνα, αλλά n διοίκηση της ΗΔΙΚΑ προτίμησε να ρίξει στον Καιάδα του χαρτιού εκατομμύρια συνταγές, μέση αξίας 68 ευρώ η κάθε μία.
Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή, 19/5/12
Μάλλον το πόρισμα θα γράφει πως φταίει κάποιος έξω από την ΗΔΙΚΑ, διαφορετικά δεν έχει νόημα. Ellada εχεις ταλέντα… :
Επιτροπή, που θα διερευνήσει τις ευθύνες για τη δυσλειτουργία της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και τις συνέπειες αυτής, όρισε με απόφασή του ο διευθύνων σύμβουλος της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) Α.Ε., Β. Σφυρόερας. Η επιτροπή, που απαρτίζεται από στελέχη της ΗΔΙΚΑ, θα ερευνήσει τους λόγους που έχουν οδηγήσει το Σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ΣΗΣ) να βρίσκεται εκτός λειτουργίας για δεύτερη εβδομάδα.
Η διοίκηση της ΗΔΙΚΑ υπόσχεται το ΣΗΣ να λειτουργήσει την ερχόμενη Δευτέρα 21 Μαΐου 2012. Η υπόσχεση όμως αυτή είχε δοθεί και στις 8 Μαΐου για τη Δευτέρα 14 Μαΐου, χωρίς ποτέ το ΣΗΣ να λειτουργήσει επαρκώς.
Ως αποτέλεσμα, εκτιμάται ότι περίπου 750.000 συνταγές εκτελέστηκαν την τελευταία εβδομάδα χειρόγραφα. Και αν προστεθούν κι εκείνες της προπερασμένης εβδομάδας, ενδεχομένως να πλησιάζουν το 1,5 εκατομμύριο συνταγές.
Πέρα όμως από τη δυσλειτουργία του ΣΗΣ, η υπόθεση προκάλεσε σύγκρουση μεταξύ δύο δημόσιων φορέων. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, σε δηλώσεις του προς την «Κ» (9/5/2012), άφησε αιχμές για τον ρόλο της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε., η οποία παρέλαβε το σύστημα της αναδόχου εταιρείας Ιονίς, παρά τα προβλήματα που είχε διαγνώσει ο ίδιος. Η ΚτΠ Α.Ε. αντέδρασε άμεσα με την αποστολή εξώδικης δήλωσης προς τον κ. Σφυρόερα, προκειμένου να ανασκευάσει τις δηλώσεις του. Ο κ. Σφυρόερας απαντώντας στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΚτΠ ΑΕ., Γ. Καλαμαρά, υποσχέθηκε να το πράξει.
Στο στόχαστρο της ΗΔΙΚΑ βρίσκεται η εταιρεία Ιονίς, στην οποία ο κ. Σφυρόερας επισήμως έριξε ευθύνες για τη λειτουργία του συστήματος από την πρώτη στιγμή. Παράγοντες της αγοράς ωστόσο αποδίδουν ευθύνες στη διοίκηση της ΗΔΙΚΑ για το θέμα καθώς, όπως επισημαίνουν, «για πρώτη φορά στα χρονικά της πληροφορικής, "κατέβηκε" μια λειτουργούσα εφαρμογή προτού διασφαλιστεί η λειτουργία της νέας εφαρμογής». Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι ο χρόνος που επελέγη να γίνει αυτή n αλλαγή δεν είναι τυχαίος, καθώς n απόφαση για την απενεργοποίηση της εφαρμογής λήφθηκε μόλις δύο ημέρες μετά τις εκλογές. Αυτό έδωσε αφορμή για πολλά σχόλια στον Τύπο και όχι μόνον.
Σύμφωνα με στελέχη της ΚτΠ Α.Ε., οι συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας Ιονίς έληξαν τον περασμένο Μάρτιο και η ΗΔΙΚΑ αρνούνταν να υπογράψει σύμβαση υποστήριξης της εφαρμογής - ενδεχομένως με την προοπτική να θέσει σε λειτουργία τη δική της εφαρμογή (ή τρίτου) ή ακόμη για να εξοικονομήσει δημόσια χρήματα.
Η σύμβαση συντήρησης εκτιμάται ότι θα κόστιζε περίπου 25.000 ευρώ τον μήνα, αλλά n διοίκηση της ΗΔΙΚΑ προτίμησε να ρίξει στον Καιάδα του χαρτιού εκατομμύρια συνταγές, μέση αξίας 68 ευρώ η κάθε μία.
Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή, 19/5/12