Σοβαρά είναι τα προβλήματα που συνοδεύουν την κατ' οίκον παράδοση φαρμάκων, σύμφωνα με τον Τομέα Υγείας του ΠΑΣΟΚ.
Όπως αναφέρει σε ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή στον αρμόδιο Υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, ο βουλευτής Ιωαννίων και Τομεάρχης Υγείας του ΠΑΣΟΚ, Ιωάννης Τσίμαρης, εντοπίζονται σοβαρά θέματα με καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες στο πρόγραμμα της κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ.
Όπως τονίζει ο Βουλευτής Ιωαννίνων, σύμφωνα με πληθώρα αναφορών από ασφαλισμένους, εργαζόμενους του ΕΟΠΥΥ και φαρμακοποιούς, και παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις του υπουργού υγείας Άδωνι Γεωργιάδη στις 10 Ιουλίου 2025 δημόσια μέσω του ιστότοπου HealthStat.gr ότι «τα προβλήματα με την κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ θα εξομαλυνθούν τις επόμενες 10 ημέρες» , παρατηρούνται σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση, αδυναμία εξυπηρέτησης σε ορισμένες περιοχές, παραλαβή αλλοιωμένων σκευασμάτων και προβλήματα στην επικοινωνία με τον ΕΟΠΥΥ.
Όπως αναφέρει στην ερώτησή του, ειδικά επειδή πρόκειται για φαρμακευτικά σκευάσματα υψηλού κόστους και αφορούν χρόνιες παθήσεις (π.χ. ογκολογικά, σκλήρυνση κατά πλάκας), «τέτοιες καθυστερήσεις ενέχουν κινδύνους για την υγεία των πολιτών, πόσο μάλλον για τις ευάλωτες ομάδες ασθενών που αυτά απευθύνονται».
Ο κ.Τσίμαρης τονίζει ότι οι καθυστερήσεις είναι εκτεταμένες, έτσι ώστε σε πολλές περιοχές η διανομή δεν έχει καν ξεκινήσει, ενώ σε άλλες γίνεται αποσπασματικά και υπό ασαφείς συνθήκες μεταφοράς.
Επιπλέον, η πλατφόρμα για τους φαρμακοποιούς είναι ακόμη ανενεργή.
Ο κ.Τσίμαρης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
1. Με ποια επίσημα στοιχεία τεκμηριώνετε τη δήλωσή σας περί «καθολικής εφαρμογής» της διανομής φαρμάκων κατ’ οίκον, από 16/6/2025;
2. Πόσες παραδόσεις έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και ποιο ποσοστό των δικαιούχων παραμένει χωρίς εξυπηρέτηση πέραν των 10 ημερών;
3. Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τους φαρμακοποιούς η οποία παραμένει ακόμα ανενεργή;
4. Σε ποιες περιοχές της χώρας παραμένει μη προσβάσιμη ή προβληματική η υπηρεσία και γιατί;
5. Ποιος έχει την επιχειρησιακή ευθύνη για τις καθυστερήσεις – η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, οι ταχυμεταφορείς ή το υπουργείο; Έχετε προβεί σε ενέργειες για τον καταλογισμό ευθυνών ;
6. Ποιος είναι ο πραγματικός χρόνος παράδοσης από την υποβολή αίτησης έως την παραλαβή του φαρμάκου και πώς ελέγχεται η συνέπεια της σύμβασης με τους ιδιώτες συνεργάτες/ εταιρείες ταχυμεταφορών;
7. Ποιο είναι το προβλεπόμενο σχέδιο ελέγχου ποιότητας (κατά τη μεταφορά κλπ) και διαχείρισης καταγγελιών από ασφαλισμένους (τηλεφωνική γραμμή αναφοράς καταγγελιών, ηλεκτρονικό αρχείο παραπόνων, έλεγχοι του ΕΟΦ);
8. Ποιο πρωτόκολλο ακολουθείται στις περίπτωση αλλοιωμένων φαρμάκων; Πόσο άμεσα γίνεται η αντικατάστασή του σκευάσματος για τον ασθενή και ποιος επιβαρύνεται για την αντικατάστασή τους;
Πηγή : iatropedia