ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Μακρυγιάννης Ι.: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΣ ΤΗΣ PGEU

Aποτύπωση θέσεων της Ένωσης Ευρωπαίων Φαρμακοποιών και συστάσεις στην Επιτροπή για τις διαπραγματεύσεις στην Υπερατλαντική Συμφωνία για το Εμπόριο και τις Επενδύσεις (TTIP)
Η Ένωση Ευρωπαίων Φαρμακοποιών (PGEU) αντιπροσωπεύει τους φαρμακοποιούς σε 34 ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ευρώπη περισσότεροι από 400.000 φαρμακοποιοί παρέχουν καθημερινά υπηρεσίες μέσα από ένα δίκτυο 160.000 φαρμακείων σε 46.000.000 πολίτες.

Σκοπός της ένωσης είναι να προβάλλει τον ρόλο του Φαρμακοποιού σαν το «κλειδί» στο ευρωπαϊκό σύστημα υγείας και να διασφαλίσει ότι οι θέσεις όσον αφορά το φαρμακευτικό επάγγελμα λαμβάνονται υπόψη στην διαδικασία λήψης αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ένωση αποδέχεται την αναφορά που περιέχει συστάσεις στην Ε.Ε. στις διαπραγματεύσεις στην Υπερατλαντική Συμφωνία για το Εμπόριο και τις Επενδύσεις. Πιστεύουμε ότι η μεγάλη εμβέλεια της προτεινόμενης συμφωνίας την καθιστά ιδιαίτερα σημαντική για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο to exert democratic scrutiny και εκφράζει τις απόψεις της στο περιεχόμενο και την κατεύθυνση των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων . Το αποτέλεσμα αυτής της μελέτης επίσης θα αποτελέσει οδηγό στις διαπραγματεύσεις και τα συμπεράσματα άλλων συμφωνιών όπως στην συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου μεταξύ Καναδά και Ε.Ε. (CETA) και Απελευθέρωσης Παγκοσμίου Εμπορίου και Υπηρεσιών (TiSA).

Η Ένωση υποστηρίζει την εκτίμηση της προσωρινής αναφοράς ότι η ΤΤΙP θα πρέπει να είναι σε περιεχόμενο και ύφος ένα πρότυπο καλής εμπορικής συμφωνίας και η Ε.Ε. δεν πρέπει να «θυσιάσει» τα σταντάρντς σε θέματα υγείας. Μάλιστα συμμεριζόμαστε το ενδιαφέρον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και την έλλειψη διαφάνειας αυτών των διαπραγματεύσεων και την ανισορροπία των ISDS όπως έχει εκφραστεί ανά κράτος.

Στηρίζουμε επίσης την άποψή της πως μια θετική προσέγγιση των θεμάτων θα ήταν πιο πρόσφορη στο να αυξήσει την πρόσβαση της αγοράς στις υπηρεσίες ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει αρκετή ευελιξία για να φέρει τις υπηρεσίες σε δημόσιο έλεγχο.

Η συνθήκη της Λισσαβόνας προϋποθέτει ότι η Ένωση θα εγγυάται ένα θολό επίπεδο υγείας. Επίσης το άρθρο 168 αναφέρει πως η δράση της ένωσης θα σέβεται τις υπευθυνότητες των κρατών μελών για την οριοθέτηση της υγειο0νομικής πολιτικής τους και για την οργάνωση και την μεταφορά των υπηρεσιών υγείας και υγειονομικής φροντίδας. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Οδηγία της Ε.Ε. σχετικά με τις υπηρεσίες εσωτερική Αγοράς (Οδηγία 2006/123) εξαιρεί τις υπηρεσίες υγείας και τις φαρμακευτικές υπηρεσίες. Θεωρούμε ότι θα ήταν ανάρμοστο ένα μια εμπορική συμφωνία όπως η ΤΤΙP μεταφέρει την υγεία και τις φαρμακευτικές υπηρεσίες από την πλευρά της απελευθέρωσης , όταν αυτή η πιθανότητα έχει απορριφτεί από την νομοθεσία στο περιεχόμενο της Οδηγίας των Υπηρεσιών.

Τα φαρμακεία αποτελούν κύριο παράγοντα στα συστήματα υγείας της Ευρώπης και είναι πολύ συχνά το πρώτο σημείο επαφής των πολιτών στα συστήματα υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατά συνέπεια , θεωρούμε ότι η επενδυτική συνεργασία διατλαντικού εμπορίου δεν πρέπει να επηρεάζει την οργάνωση των συστημάτων υγείας και των ρυθμιστικών κανονισμών τους. Σαν γενικός κανόνας , η απελευθέρωση των υπηρεσιών υγείας δεν πρέπει να υπερβαίνει τις διατάξεις που καθορίζονται στην Γενική Συμφωνία για το Εμπόριο Υπηρεσιών

Τα φαρμακεία είναι ο παράγοντας κλειδί του συστήματος υγείας στην Ευρώπη- πολύ συχνά είναι το πρώτο σημείο επαφής με το σύστημα υγείας για τους ευρωπαίους πολίτες. όπως αναφέρεται στην οδηγία 2001/83/EC. Tο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναγνώρισε την πολύ ιδιαίτερη φύση των ιατρικών προϊόντων, του οποίου οι θεραπευτικές επιδράσεις τα ξεχωρίζουν από τα άλλα αγαθά.

Είναι απαραίτητο τα Κράτη Μέλη να μπορούν να διατηρήσουν τους κανόνες που θεωρούν απαραίτητους για να διασφαλίσουν την ασφάλεια του ασθενή και υψηλή ποιότητα υγειονομικής περίθαλψης. Σε αυτό το σκοπό, οι λιανικές πωλήσεις των φαρμακευτικών προϊόντων – όπου σαφώς εμπίπτουν στο πεδίο της συμφωνίας σύμφωνα με την αρχική προσφορά της ΕΕ για τις υπηρεσίες- δεν πρέπει να είναι μέρος της Ευρωπαϊκής προσφοράς σχετικά με την πρόσβαση στην αγορά.

Παρ’ όλα αυτά, σε αντίθεση με τις πρόσφατα εξαιρετικές προβλέψεις στο σχέδιο έκθεσης, θα θέλαμε να προτείνουμε τις παρακάτω τροποποιήσεις:
  • Για να εξασφαλιστεί ότι οποιοδήποτε μέτρο που σχετίζεται με την πρόσβαση στην αγορά για την υγεία και τις φαρμακευτικές υπηρεσίες δεν υπερβαίνει τις διατάξεις της Γενικής Συμφωνίας για το εμπόριο στον τομέα των υπηρεσιών, και να στηρίζει ρητά το πλαίσιο της συμφωνίας, το δικαίωμα του Κράτους Μέλους να διατηρεί τις βασικές αρχές και την οργάνωση του υγειονομικού τους συστήματος. 
  • Για να εξασφαλιστεί ένα επαρκές χάραγμα ευαίσθητων υπηρεσιών και δημόσιων επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας (συμπεριλαμβανομένων νερό, συστήματα υγείας, συστήματα κοινωνικής ασφάλειας και εκπαίδευση) δίνοντας στις εθνικές και τοπικές αρχές αρκετό χώρο για ελιγμούς στο να νομοθετήσει υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, μια κοινή δήλωση που να αντικατοπτρίζει τη ρητή δέσμευση του διαπραγματευτή για να αποκλείσει αυτούς τους τομείς από τις διαπραγματεύσεις θα ήταν πολύ βοηθητική. 
  • Για να εδραιωθεί η προηγούμενη εκτίμηση της επίπτωσης της κανονιστικής πράξης όπως αποσαφηνίστηκε στις οριζόντιες διατάξεις σχετικά με τη ρυθμιστική συνεργασία, πρέπει επίσης να μετρηθεί η επίδραση στους καταναλωτές, η υγεία και το περιβάλλον και οι επιπτώσεις τους στο εμπόριο και στην επένδυση 
  • Για να εξασφαλιστεί ότι τα οικονομικά, η υγεία, η κοινωνική και περιβαλλοντολογική επίδραση της επενδυτικής συνεργασίας διατλαντικού εμπορίου εξετάζεται μέσα από μια διεξοδική αξιολόγηση των επιπτώσεων της βιωσιμότητας του εμπορίου με ξεκάθαρη εμπλοκή των επενδυτών και της κοινωνίας των πολιτών . 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ 

ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΦΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΦΣ ΛΑΡΙΣΑΣ