ΡΟΗ

6/recent/ticker-posts

Ενιαίο δίκτυο φαρμακείων στη Θεσσαλονίκη

από την Ναυτεμπορική
Το ολο εγχείρημα θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2016

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημιουργία ενιαίου δικτύου φαρμακείων από τον ΣΥΦΑ (Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών) Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει ήδη σε εξέλιξη και εμπλουτίζει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του, καθώς επίσης και τα δικά του προϊόντα.
Οπως γνωστοποίησε σχετικά στη «Ν» ο πρόεδρος του ΣΥΦΑ Θεσσαλονίκης Λάζαρος Φαρσάκης, στο περιθώριο των εργασιών της ημερίδας με θέμα «Επιχειρηματικές λύσεις και προοπτικές για το φαρμακείο» -που διοργάνωσε ο ΣΥΦΑ Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, με χρυσό χορηγό τη Βιανέξ Α.Ε. και τη θυγατρική της Βιάν Α.Ε.-, το ενιαίο δίκτυο θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2016 και θα συμμετέχουν αρχικά τουλάχιστον 50 φαρμακεία, τα οποία θα έχουν κοινή εμφάνιση, κοινή μηχανογράφηση, κοινές προμήθειες, κοινή διαχείριση και κοινές δράσεις μάρκετινγκ, μεταξύ των οποίων και η «κάρτα πελάτη».


Ηδη ο ΣΥΦΑ Θεσσαλονίκης, όπως ανακοινώθηκε και στην ημερίδα, προχώρησε πρόσφατα σε αναβάθμιση της υπηρεσίας «e-order» που παρέχει στα μέλη του, η οποία πλέον περιλαμβάνει και υπηρεσία της εξυπηρέτησης των ελλειπτικών ειδών από μέτοχο σε μέτοχο, ενώ επίσης αυξάνει την γκάμα των δικών του προϊόντων (φαρμάκων και παραφαρμακευτικών προϊόντων), με έμφαση στα γενόσημα και σε συνεργασία με τις εταιρείες της ΠΑΝΣΥΦΑ (Πανελλήνια Συνεταιριστική Φαρμακοποιών) και έχουν ξεκινήσει κοινές αγορές σε εποχιακά είδη. Ιδιαίτερο βάρος στο πλαίσιο της χάραξης κοινής πορείας δίνεται γενικότερα στο προϊοντικό του μίγμα, που περιλαμβάνει τα δικά του προϊόντα και τα προϊόντα εταιρειών, που όπως σημειώθηκε έχουν κυρίαρχη πολιτική τη συνεργασία με τους συνεταιρισμούς και στην κατεύθυνση αυτή ξεκινά προσεχώς από τον ΣΥΦΑ διαδικασία διαχείρισης ραφιού στα φαρμακεία με τα δικά του προϊόντα, έναντι μικρού κέρδους για τους φαρμακοποιούς, με προοπτική προσθήκης σε αυτό προϊόντων και άλλων εταιρειών.
Το μήνυμα ότι η αναγκαία στη σύγχρονη συγκυ ρία νέα επιχειρηματικότητατου φαρμακοποιού περνά μέσα από την αδιατάρακτη σχέση του φαρμακείου με τον συνεταιρισμό απηύθυνε, στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος της ΟΣΦΕ (Ομοσπονδία Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος) Σταύρος Μπελώνης, σύμφωνα με τον οποίο οι αλλαγές στους όρους λειτουργίας των φαρμακείων δεν έχουν τελειώσει, το ελληνικό φαρμακείο συνεχίζει να είναι στοχοποιημένο από «μεγάλα και οργανωμένα συμφέροντα» και η λύση πρέπει να είναι συλλογική.
Από το βήμα της εκδήλωσης ο διευθυντής της επιχειρησιακής μονάδας Nutrition, OTC & Diagnostics της Βιανέξ Α.Ε., Δημήτρης Μωραΐτης, τόνισε την πάγια στήριξη της εταιρείας στο ελληνικό φαρμακείο, το οποίο επανέλαβε ότι η οικογένεια Γιαννακόπουλου θεωρεί ως τον μοναδικό φυσικό χώρο του φαρμάκου και έδωσε έμφαση στην επένδυση ύψους 13 εκατ. ευρώ που έχει σε εξέλιξη η εταιρεία για την παραγωγή του αντιβιοτικού «βανκομυκίνη» για λογαριασμό της πολυεθνικής Lilly για την αγορά της Κίνας. Τον Νοέμβριο παραδόθηκε στη Σαγκάη η πρώτη παρτίδα και ο συνολικός όγκος αναμένεται να φτάσει τα 10.000.000 φιαλίδια ετησίως μέχρι το 2019. Η εν λόγω επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016, προσθέτει στο δυναμικό της εταιρείας συνολικά 40 επιπλέον εξειδικευμένους υπαλλήλους και χάρη στη συγκεκριμένη συμφωνία για την αγορά της Κίνας, σύμφωνα με τον κ. Μωράΐτη, η Βιανέξ Α.Ε. είναι πλέον η μια από τις τρεις σημαντικότερες παραγωγούς λυοφιλοποιημενων φαρμακευτικών προϊόντων πανευρωπαϊκά, καθώς επίσης η πρώτη σε τζίρο ελληνική φαρμακευτική εταιρεία και μια εκ των πέντε πρώτων φαρμακευτικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και κατέχει εθνικό μερίδιο 5,6%. Στόχος της εταιρείας για το 2015 και εφεξής είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εξωστρέφειάς της, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά.Σε μεγαλύτερη ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά προσβλέπει για το 2015 και εφεξής και η Pharmaswiss. Οπως ανέφερε στη «Ν» ο Pharmacy Division Manager της εταιρείας, Γιάννης Πολίτης, η επωνυμία της εταιρείας θα αλλάξει σταδιακά σε Pharmaswiss-Valeant και μεταγενέστερα σε Valeant (το Valeant Group εξαγόρασε τη Pharmaswiss το 2011), ενώ για το 2015 και για την Ελλάδα στόχος είναι η εξαγορά προϊόντων και ενδεχομένως και εταιρειών, στο πλαίσιο της κεντρικής στρατηγικής εξαγορών που εφαρμόζει ο μητρικός όμιλος παγκοσμίως.
Από το βήμα της ημερίδας, μεταξύ άλλων, ο επίκουρος καθηγητής Διεθνούς Μάρκετινγκ του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Μάρκος Τσόγκας, προανήγγειλε τη λειτου ρνια προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης φαρμακοποιών σε θέματα μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Βρεφικό γάλα
Ο διευθυντής πωλήσεων Ελλάδας της Βιανέξ Α.Ε., Επαμεινώνδας Κονιδάρπς, έδωσε έμφαση στην ανοδική πορεία των πωλήσεων των ειδών βρεφικής διατροφής στα φαρμακεία. Το 2014, κατά τον ομιλητή, οι πωλήσεις γάλακτος σε σκόνη άγγιξαν πανελλαδικά τα 69 εκατ. ευρώ, με τα 39 εκατ. εξ αυτών να τζιράρονται στα φαρμακεία, έναντι 30 εκατ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ, ενώ π αξία των συγκεκριμένων πωλήσεων από τα φαρμακεία αυξήθηκε κατά 4% και από τα σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 8%.


Πηγή: Ναυτεμπορική, 09/03/2015